To, że na miejsce organizowania dorocznej konferencji przemysłu motoryzacyjnego kolejny raz wybrano Poznań, nie ma bezpośredniego związku z faktem, iż jeszcze do niedawna, właśnie tutaj odbywały się największe targi motoryzacyjne w Polsce. Jedyne podobieństwo między tymi wydarzeniami wiąże się ze stworzeniem okazji do zaprezentowania oferty polskiego przemysłu, wymiany myśli i poglądów. AutoEvent 2006
10 i 11 maja br. po raz drugi odbędzie się, organizowana przez Polską Izbę Motoryzacji konferencja AutoEvent, w której uczestniczyć będą przedstawiciele krajowego i zagranicznego sektora motoryzacyjnego.
Historia
Po raz pierwszy dwudniowy AutoEvent odbył się w maju zeszłego roku, również w Poznaniu. Obok prezentacji największych działających w kraju producentów pojazdów (Fiat Auto Poland, VW-Poznań), uczestnicy wysłuchali wystąpień m.in. największych poddostawców w Polsce (Delphi Polska, Faurecia, Kirchhoff Polska). Prezentacje nie ograniczyły się tylko do rynku polskiego. PIM zaprosił także przedstawicieli z organizacji motoryzacyjnych z Niemiec (VDA), Węgier (MAJOSZ), Szwecji (SAS) oraz Rosji (NAPAK). Ponadto podczas dwóch dni konferencji zaprezentowano kilkanaście referatów prezentujących najnowsze rozwiązania dedykowane branży samochodowej, z zakresu IT, systemów zarządzania jakością czy outsoursingu. Jednak największym zainteresowaniem spotkała się prezentacja przedstawiciela PSA Peugeot Citroen, który przedstawił m.in. politykę koncernu wobec firm z Europy Środkowo-Wschodniej.
AutoEvent 2006 – blisko 25 prelegentów i panelistów w ciągu 2 dni konferencji
Podczas tegorocznej edycji uczestnicy będą mogli wysłuchać prezentacji dotyczących m.in.: planów produkcyjnych, zagadnień związanych z inwestycjami w branżę motoryzacyjną, human resources, obniżania kosztów, lean manufacuring czy też systemami zarządzania jakością. Prelegentami podczas AutoEvent 2006 będą m.in:
- Dirk Wülfing, MAN Nutzfahrzeuge AG (gość specjalny) Nowy zakład produkcyjny w przemyśle motoryzacyjnym: Powody wyboru Polski jako lokalizacji
- Franck Guyot, PSA Peugeot Citroen Trnava (gość specjalny) Stategia sourcingu PSA Peugeot-Citroën; lokalizacja w Trnawie jako szansa znalezienia i wyselekcjonowania nowych dostawców do nowych przedsięwzięć
- Tilman M. Knapp, DaimlerChrysler AG (gość specjalny) Sytuacja dostawców w Centralnej i Wschodniej Europie – wyzwania i szanse
- Bruno Jonczyk, Grupa Faurecia w Polsce Wyzwania stojące przed firmą o zasięgu światowym w zakresie zarządzania potencjałem ludzkim
- Jacek Matus, Delphi Poland Rozwój bazy poddostawców Delphi w Europie w Europie Środkowej i Wschodniej
- Piotr Kubiak, ZM Postęp Polska skuteczność za wszelką cenę – właściwie zidentyfikowane i zaadaptowane trendy w przemyśle samochodowym miarą sukcesu
- Jürgen Hillesheim, Grupa Gedia Nowe kierunki zarządzania kosztami i produktywnością na przykładzie Gedia Poland Sp. z o.o. i Gedia Gebrueder Dingerkus GmbH
- Tadeusz Wojnowski, Polytec Interior Polska Czy wśród gigantów jest miejsce dla małych i średnich?
- Barbara Myrczek, Cooper Standard Automotive Polska Wpływ obniżania kosztów logistycznych na wzrastającą konkurencyjność cenową
Ponadto pierwszego dnia konferencji uczestnicy będą mogli wziąć udział panelu dyskusyjnym z udziałem m.in.:
- Romualda Rytwińskiego, GM Manufacturing Poland Sp. z o.o.
- Bruno Jonczyka, Grupa Faurecia w Polsce
- Leszka Lercha, Ernst & Young
To tylko część programu. Pełną informację o konferencji mogą Państwo znaleźć na stronie www.autoevent.pl. Na półtora miesiąca przed konferencją swoje uczestnictwo potwierdziło blisko 100 przedstawicieli branży z kraju i zagranicy.
Konferencji, tak jak w roku poprzednim, będzie towarzyszyła część wystawiennicza, podczas której na kilkunastu stoiskach wystawcy będą prezentować swoje produkty i usługi.