Teraz silniki hydrauliczne pracuj\u0105ce na krzywkach mog\u0105 zosta\u0107 zast\u0105pione przez silniki orbitalne<\/em><\/strong><\/p>\n \nMo\u017cliwe, \u017ce projektanci maszyn i urz\u0105dze\u0144 znale\u017ali alternatywne rozwi\u0105zanie dla hydraulicznych silnik\u00f3w pracuj\u0105cych na garbach krzywek, kt\u00f3re s\u0105 stosowane do nap\u0119dzania k\u00f3\u0142 m.in. w maszynach rolniczych<\/strong><\/p>\n \nDzi\u0119ki nowemu projektowi ta\u0144sze silniki orbitalne mog\u0105 obecnie oferowa\u0107 wysok\u0105 wydajno\u015b\u0107 momentu obrotowego i d\u0142u\u017cszy okres pracy \u0142o\u017cysk w tego typu aplikacjach. Nowy projekt, opracowany przez in\u017cynier\u00f3w firmy Sauer-Danfoss Inc. (Nordborg, Dania), pozwala r\u00f3wnie\u017c silnikom orbitalnym na prac\u0119 przy wy\u017cszych ci\u015bnieniach ni\u017c by\u0142o to wcze\u015bniej mo\u017cliwe.<\/p>\n \n? Osi\u0105gn\u0119li\u015bmy wydajno\u015b\u0107 bli\u017csz\u0105 silnikowi pracuj\u0105cemu na krzywkach ni\u017c tradycyjnemu silnikowi orbitalnemu ? zauwa\u017ca Jeff Brenner, mened\u017cer do spraw produkt\u00f3w w firmie Sauer-Danfoss. Dzi\u0119ki udoskonaleniu wydajno\u015bci tradycyjnych silnik\u00f3w orbitalnych in\u017cynierowie Sauer-Danfoss wierz\u0105, \u017ce wypracowali now\u0105 nisz\u0119 ? istniej\u0105c\u0105 w szczelinie pomi\u0119dzy konwencjonalnymi silnikami typu orbitalnego, a dro\u017cszymi silnikami krzywkowymi.<\/p>\n \n? W przesz\u0142o\u015bci by\u0142o mn\u00f3stwo aplikacji, w kt\u00f3rych projektant nie mia\u0142 wyboru, musia\u0142 pomin\u0105\u0107 silnik orbitalny i oprze\u0107 si\u0119 na krzywkowym ? m\u00f3wi Brenner.<\/p>\n \nMOCNE UDERZENIE: Silniki z serii T oferuj\u0105 wi\u0119ksz\u0105 odporno\u015b\u0107 na ci\u015bnienie ni\u017c konwencjonalne silniki orbitalne<\/em><\/p>\n \nW\u015br\u00f3d tych aplikacji znajdowa\u0142y si\u0119 urz\u0105dzenia stosowane w rolnictwie, \u0142adowarki, d\u017awigniki no\u017cycowe, wyr\u00f3wnywarki drogowe do asfaltu, kosiarki przemys\u0142owe oraz urz\u0105dzenia do ci\u0119cia darniny. Dla wielu tych pojazd\u00f3w konwencjonalne silniki orbitalne nie mia\u0142y wystarczaj\u0105cego momentu obrotowego ani trwa\u0142o\u015bci \u0142o\u017cysk, niezb\u0119dnej do wytrzymania pracy w du\u017cych obci\u0105\u017ceniach. Przynajmniej cz\u0119\u015bciow\u0105 przyczyn\u0105 tego zjawiska by\u0142a niezdolno\u015b\u0107 silnik\u00f3w orbitalnych do pracy przy wy\u017cszych ci\u015bnieniach. W przeciwie\u0144stwie do tego, wiele silnik\u00f3w krzywkowych mog\u0142o pracowa\u0107 przy ci\u015bnieniach przewy\u017cszaj\u0105cych 345 bar\u00f3w przez d\u0142u\u017cszy czas. W rezultacie, in\u017cynierowie byli gotowi zap\u0142aci\u0107 nawet do 40% wi\u0119cej, aby je zastosowa\u0107.<\/p>\n \nNowa seria silnik\u00f3w orbitalnych Sauer-Danfoss mo\u017ce jednak to wszystko zmieni\u0107. In\u017cynierowie firmy nie chc\u0105 zdradzi\u0107, w jaki spos\u00f3b zwi\u0119kszyli wytrzyma\u0142o\u015b\u0107 na ci\u015bnienia w nowej linii silnik\u00f3w, ale podaj\u0105, \u017ce silniki mog\u0105 pracowa\u0107 przy 250 barach w trybie ci\u0105g\u0142ym oraz 350 barach przy obci\u0105\u017ceniu przerywanym, co stanowi znacznie wi\u0119cej, ni\u017c oferuj\u0105 konwencjonalne silniki orbitalne. Silniki serii T w najwi\u0119kszej obudowie oferuj\u0105 r\u00f3wnie\u017c odpowiednie przesuni\u0119cie zapewniaj\u0105ce nap\u0119d i funkcje robocze niezb\u0119dne do pracy przy du\u017cych obci\u0105\u017ceniach.<\/p>\n \nR\u00f3wnie wa\u017cny jest fakt, \u017ce ? jak podaje firma ? dodatkowe mo\u017cliwo\u015bci nie spowodowa\u0142y zwi\u0119kszenia wydzielania ciep\u0142a. In\u017cynierowie firmy m\u00f3wi\u0105, \u017ce dodatkowy moment obrotowy zosta\u0142 osi\u0105gni\u0119ty ?bez marnowania mocy?, co z kolei oznacza, \u017ce projektanci maszyn nie musz\u0105 si\u0119 martwi\u0107 o dodatkowe miejsce potrzebne na wi\u0119ksze systemy ch\u0142odzenia.<\/p>\n \n? Je\u015bli wydajno\u015b\u0107 jest lepsza, projektant maszyn ma do czynienia z mniejsz\u0105 moc\u0105 znamionow\u0105, kt\u00f3rej warto\u015b\u0107 nale\u017cy uwzgl\u0119dni\u0107 zapewniaj\u0105c odpowiedni system ch\u0142odzenia. ? m\u00f3wi Brenner.<\/p>\n \nSauer-Danfoss m\u00f3wi, \u017ce seria T ma ju\u017c wp\u0142yw na finalny projekt konstrukcji kilku \u0142adowarek ze sterowanymi p\u0142ozami (kt\u00f3rych nazwy nie zosta\u0142y jednak wymienione). Jednak\u017ce in\u017cynierowie firmy spodziewaj\u0105 si\u0119, \u017ce seria T znajdzie szersze zastosowanie, oferuj\u0105c nowe mo\u017cliwo\u015bci innym pojazdom stosowanym szczeg\u00f3lnie w le\u015bnictwie.<\/p>\n \nW\u0142a\u015bnie tam urz\u0105dzenia te mog\u0105 zosta\u0107 zastosowane do tzw. ?g\u0142owic \u017cniwiarek?. Pozwol\u0105 r\u00f3wnie\u017c zape\u0142ni\u0107 nisz\u0119 w urz\u0105dzeniach pomocniczych wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105cych z \u0142adowarkami ze sterowanymi p\u0142ozami, takich jak zamiatarki czy koparki, kt\u00f3re wymagaj\u0105 wysokich ci\u015bnie\u0144 do r\u00f3wnoczesnego wykonywania ruch\u00f3w podnoszenia i popychania.<\/p>\n \n? Technologia ta przejmie pewn\u0105 cze\u015b\u0107 rynku produkt\u00f3w krzywkowych i orbitalnych ? zauwa\u017ca Brenner.<\/p>\n \nChuck Murray<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Teraz silniki hydrauliczne pracuj\u0105ce na krzywkach mog\u0105 zosta\u0107 zast\u0105pione przez silniki orbitalne<\/p>\n Mo\u017cliwe, \u017ce projektanci maszyn i urz\u0105dze\u0144 znale\u017ali alternatywne rozwi\u0105zanie dla hydraulicznych silnik\u00f3w pracuj\u0105cych na garbach krzywek, kt\u00f3re s\u0105 stosowane do nap\u0119dzania k\u00f3\u0142 m.in. w maszynach rolniczych<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-929","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/929","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=929"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/929\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=929"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=929"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=929"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}<\/table>\n<\/p>\n