<\/em><\/p>\n\nFormowane wtryskowo wyko\u0144czenie drzwi jest wykonane z wype\u0142nianego szk\u0142em polipropylenu. Jednak element, w kt\u00f3rym znajduje si\u0119 komora, jest wykonany z osobnej formy. Visteon do po\u0142\u0105czenia obu cz\u0119\u015bci pos\u0142u\u017cy\u0142 si\u0119 procesem spawania, uzyskuj\u0105c w ten spos\u00f3b hermetyczne uszczelnienie (do tej pory komory akustyczne do g\u0142o\u015bnik\u00f3w niskotonowych nie by\u0142y wtryskiwane, ale formowane poprzez rozdmuchiwanie i nie umieszczano ich w drzwiach, ale na przyk\u0142ad w tylnej cz\u0119\u015bci samochodu).<\/p>\n
\nJe\u015bli chodzi o materia\u0142, in\u017cynierowie firmy Visteon zastosowali 12%, formowany uderzeniowo polipropylen o 10% zawarto\u015bci szk\u0142a firmy Ferro Corporation. Bob Stafford, pracuj\u0105cy dla Visteon mened\u017cer do spraw produkt\u00f3w (a konkretnie… drzwi) m\u00f3wi, \u017ce materia\u0142 zosta\u0142 sporz\u0105dzony specjalnie dla tej w\u0142a\u015bnie cz\u0119\u015bci, kt\u00f3ra wymaga\u0142a odpowiedniej sztywno\u015bci do podtrzymania ci\u0119\u017caru g\u0142o\u015bnik\u00f3w oraz plastyczno\u015bci zapewniaj\u0105cej wytrzyma\u0142o\u015b\u0107 na uderzenia boczne.<\/p>\n
\nJedn\u0105 z kluczowych zalet nowego projektu jest… mocny d\u017awi\u0119k, przy zminimalizowanych wymogach zwi\u0105zanych z zasilaniem oraz miejscem potrzebnym do instalacji g\u0142o\u015bnik\u00f3w. Ford i Visteon zoptymalizowali komor\u0119 akustyczn\u0105 dla zapewnienia jako\u015bci d\u017awi\u0119ku. – Zamkni\u0119te w obudowie g\u0142o\u015bniki generuj\u0105 mniejsze zniekszta\u0142cenia – m\u00f3wi Stafford i podkre\u015bla, \u017ce Mustang 2005 jest wyposa\u017cony zaledwie w 2 g\u0142o\u015bniki niskotonowe, ale w dalszym ci\u0105gu gra o 8 dB g\u0142o\u015bniej ni\u017c systemy audio umieszczone we wcze\u015bniejszych modelach Mustanga. Je\u015bli chodzi o moc, stare systemy sk\u0142adaj\u0105ce si\u0119 z czterech g\u0142o\u015bnik\u00f3w niskotonowych wymaga\u0142y wzmacniacza pr\u0105du o mocy 2,6 razy wi\u0119kszej dla uzyskania takiego samego wyj\u015bcia, jakie oferuje nowy, zintegrowany system.<\/p>\n
\nKonsolidacja nowego projektu drzwi to nie tylko wyeliminowanie dw\u00f3ch g\u0142o\u015bnik\u00f3w niskotonowych. Stafford zauwa\u017ca, \u017ce du\u017ce g\u0142o\u015bniki wymaga\u0142y specjalnych komponent\u00f3w. Na przyk\u0142ad, w wielu wcze\u015bniejszych modelach Mustanga dwa dodatkowe g\u0142o\u015bniki niskotonowe i ich wzmacniacze by\u0142y podtrzymywane przez 6 mm wsporniki. – Pozbycie si\u0119 wspornik\u00f3w nie tylko oszcz\u0119dza pieni\u0105dze, ale r\u00f3wnie\u017c ?zwalnia miejsce w baga\u017cniku” – zauwa\u017ca Stafford.<\/p>\n
\nOpr\u00f3cz tego, \u017ce mamy dwa g\u0142o\u015bniki mniej do zainstalowania, nie ma potrzeby umieszczania w drzwiach dodatkowego elementu wzmacniaj\u0105cego i poch\u0142aniaj\u0105cego energi\u0119 w przypadku uderze\u0144. Zamiast tego in\u017cynierowie firmy Visteon projektuj\u0105c komor\u0119 akustyczn\u0105 wyposa\u017cyli j\u0105 w ?sk\u0142adan\u0105” \u015bcian\u0119 w obr\u0119bie strefy zgniotu. – Pozwala nam to na spe\u0142nienie wymog\u00f3w zwi\u0105zanych z parametrami uderzeniowymi, bez stosowania standardowego oparcia na wysoko\u015bci biodra pasa\u017cer\u00f3w – m\u00f3wi Stafford.<\/p>\n
\nOczywi\u015bcie, integracja element\u00f3w oszcz\u0119dza tak\u017ce czas i pieni\u0105dze. Stafford szacuje, \u017ce nowy projekt drzwi to oko\u0142o 8 kg oszcz\u0119dno\u015bci materia\u0142owych oraz ponad 40 USD zaoszcz\u0119dzonych na samochodzie.<\/p>\n
\nW przysz\u0142o\u015bci projekt wyko\u0144czenia drzwi zostanie zastosowany w ci\u0119\u017car\u00f3wkach, w kt\u00f3rych wbrew pozorom jest jeszcze mniej miejsca na umieszczenie g\u0142o\u015bnik\u00f3w niskotonowych. – Cieszy nas mo\u017cliwo\u015b\u0107 wej\u015bcia na rynek samochod\u00f3w ci\u0119\u017carowych – m\u00f3wi Stafford. – B\u0119dziemy mieli ?pi\u0119knie brzmi\u0105ce ci\u0119\u017car\u00f3wki”.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Nawet najlepszy samochodowy system odtwarzania d\u017awi\u0119ku mo\u017ce przyprawi\u0107 in\u017cynier\u00f3w projektant\u00f3w o b\u00f3l g\u0142owy, kiedy przychodzi do… znalezienia odpowiedniego miejsca na g\u0142o\u015bniki. Dla Forda Mustanga 2005 firma Visteon opracowa\u0142a i opatentowa\u0142a taki projekt wyko\u0144czenia drzwi, kt\u00f3ry sprawia, \u017ce umiejscowienie g\u0142o\u015bnik\u00f3w niskotonowych jest \u0142atwiejsze i ta\u0144sze.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-868","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/868","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=868"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/868\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=868"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=868"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=868"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}