Rafamet rozpocz\u0105\u0142 wysy\u0142k\u0119 do Japonii obrabiarki typu KDC 700\/800NM o wadze ponad 400 ton. Zosta\u0142a ona spakowana w 13 skrzy\u0144 (najwi\u0119ksza o wymiarach 6×6 m) oraz do 9 kontener\u00f3w 40? typu OpenTop. <\/p>\n
\nRafamet jest jednym z kilku na \u015bwiecie producent\u00f3w obrabiarek specjalnych dla kolejnictwa, s\u0142u\u017c\u0105cych do obr\u00f3bki zestaw\u00f3w ko\u0142owych pojazd\u00f3w szynowych. Ale specjalizuje si\u0119 r\u00f3wnie\u017c w produkcji ci\u0119\u017ckich i superci\u0119\u017ckich tokarek karuzelowych typu KCI oraz KDC o wadze do oko\u0142o 450 ton. Takie pot\u0119\u017cne maszyny wykorzystywane s\u0105 w sektorach energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym i lotniczym. Rafamet produkuje tego typu wyroby jedynie na indywidualne zam\u00f3wienia. <\/p>\n
\n– W\u0142a\u015bnie wysy\u0142amy ju\u017c trzeci\u0105 obrabiark\u0119 typu KDC dla klienta w Japonii. W sumie b\u0119dzie 13 skrzy\u0144 w z elementami ponadgabarytowymi. Pozosta\u0142e elementy przetransportujemy w 9 kontenerach 40? typu OpenTop – m\u00f3wi Henryk Baron, kierownik Biura Og\u00f3lnotechnicznego w Rafamet. <\/p>\n
\nDostaw\u0119 ka\u017cdej maszyny trzeba wst\u0119pnie zaplanowa\u0107 ju\u017c na etapie przygotowywania oferty dla klienta. <\/p>\n
\n– Musimy wiedzie\u0107, czy obrabiarka przewieziona b\u0119dzie do klienta samochodem, kolej\u0105, czy te\u017c statkiem. Musimy te\u017c uwzgl\u0119dni\u0107 ostateczne miejsce instalacji maszyny. To warunkuje bowiem, czy gigantyczn\u0105 obrabiark\u0119 b\u0119dzie mo\u017cna zmontowa\u0107 u klienta z kilku wi\u0119kszych zespo\u0142\u00f3w czy te\u017c z drobnych element\u00f3w – t\u0142umaczy Henryk Baron. <\/p>\n
\nObrabiarki produkowane w Ku\u017ani Raciborskiej transportowane s\u0105 do klienta samochodami, poci\u0105gami i statkami. Jak twierdzi Henryk Baron, najwi\u0119cej problem\u00f3w stwarza transport morski. W wi\u0119kszo\u015bci przewo\u017anicy preferuj\u0105 transport kontenerowy i niech\u0119tnie przyjmuj\u0105 na pok\u0142ad towary zapakowane w inny spos\u00f3b. <\/p>\n
\n– Trudno wszystkie elementy obrabiarki zapakowa\u0107 w kontenery. W zasadzie zawsze poszukujemy statk\u00f3w, kt\u00f3re przewo\u017c\u0105 zar\u00f3wno kontenery, jak i drewniane skrzynie – m\u00f3wi Henryk Baron. <\/p>\n
\nNie mniejsze problemy stwarza te\u017c transport drogowy. Trasa przejazdu wielkogabarytowego transportu musi by\u0107 uzgodniona z odpowiednimi urz\u0119dami i instytucjami. Czasami zachodzi potrzeba, aby usun\u0105\u0107 niekt\u00f3re przeszkody na drodze, tj. znaki drogowe, s\u0142upy i drzewa. <\/p>\n
\nWszystko musi by\u0107 odpowiednio wcze\u015bniej zaplanowane. Brak odpowiedniego opakowania, niew\u0142a\u015bciwe zabezpieczenie \u0142adunku, brak odpowiednich dokument\u00f3w przewozowych, niew\u0142a\u015bciwa trasa przewozu czy nie zgranie termin\u00f3w prze\u0142adunku towaru mo\u017ce wstrzyma\u0107 wysy\u0142k\u0119 na kilka dni. <\/p>\n
\n– A to oznacza niedotrzymanie terminu dostawy obrabiarki do klienta, za co gro\u017c\u0105 kary finansowe – stwierdza Henryk Baron. <\/p>\n
\nOpakowanie odgrywa wa\u017cn\u0105 rol\u0119 tak\u017ce z innego powodu. Chodzi o przepisy fitosanitarne. Dzi\u015b wi\u0119kszo\u015b\u0107 kraj\u00f3w wymaga, by drewniane skrzynie zabezpieczone by\u0142y w odpowiedni spos\u00f3b, na przyk\u0142ad metod\u0105 termiczn\u0105 lub chemiczn\u0105 przed szkodnikami. Wszystko musi by\u0107 potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. W przypadku braku takich dokument\u00f3w, transport mo\u017ce zosta\u0107 zwr\u00f3cony z powrotem. Nie bez znaczenia jest te\u017c strefa klimatyczna, do jakiej trafia towar. Konstruktor, decyduj\u0105c si\u0119 na dany rodzaj opakowania, musi wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119 wiele wa\u017cnych aspekt\u00f3w, a w\u015br\u00f3d nich m.in. odporno\u015b\u0107 transportowanego towaru na dzia\u0142anie czynnik\u00f3w atmosferycznych, na przyk\u0142ad wilgoci czy temperatury. <\/p>\n
\n– Do ka\u017cdej przesy\u0142ki trzeba podej\u015b\u0107 indywidualnie. Praktycznie rzadko si\u0119 zdarza, by wysy\u0142ki by\u0142y powtarzalne. Nawet ta sama obrabiarka mo\u017ce by\u0107 za ka\u017cdym razem inaczej pakowana. Za ka\u017cdym razem jeste\u015bmy bogatsi o nowe do\u015bwiadczenia, nieustannie zmieniaj\u0105 si\u0119 te\u017c wymagania dotycz\u0105ce transportu. Zmieniaj\u0105 si\u0119 metody transportu, \u015brodki transportu, materia\u0142y i sposoby zabezpieczenia \u0142adunku, zmieniaj\u0105 si\u0119 r\u00f3wnie\u017c przepisy mi\u0119dzynarodowe. Musimy ca\u0142y czas nad tym wszystkim czuwa\u0107 i za ka\u017cdym razem poszukiwa\u0107 optymalnych rozwi\u0105za\u0144 dostawy – podkre\u015bla Henryk Baron. <\/p>\n
\nWysy\u0142ka obrabiarki wyprodukowanej w Ku\u017ani Raciborskiej trwa od kilku do kilkunastu dni. Po zapakowaniu element\u00f3w maszyny, ekipa monterska na ostateczne miejsce dostawy przybywa w terminie skoordynowanym z dostaw\u0105 i rozpoczyna cykl monta\u017cu, kt\u00f3ry trwa od 4 do oko\u0142o 10 tygodni. <\/p>\n
\nObrabiarka typu KDC 700\/800NM o wadze ponad 400 ton spakowana zosta\u0142a w 13 skrzy\u0144 (najwi\u0119ksza o wymiarach 6×6 m) oraz do 9 kontener\u00f3w 40? typu OpenTop. Specjalistycznymi samochodami wszystko jest w\u0142a\u015bnie transportowane do portu w Hamburgu. St\u0105d drog\u0105 morsk\u0105 elementy maszyny trafi\u0105 do portu Muroran, po\u0142o\u017conego w po\u0142udniowej cz\u0119\u015bci wyspy Hokkaido. Nast\u0119pnie znowu samochodami skrzynie przewiezione zostan\u0105 do firmy Japan Steel Works. <\/p>\n
\nTo ju\u017c trzecia z pi\u0119ciu tego typu maszyn, jakie produkuje ku\u017ania\u0144ski Rafamet dla japo\u0144skiego klienta, w kt\u00f3rego imieniu dzia\u0142a firmy Kanematsu KGK. Pierwsz\u0105 obrabiark\u0119 dostarczono w lipcu 2009 roku. <\/p>\n
\nPrzypomnijmy, w grudniu 2007 roku Rafamet podpisa\u0142 kontrakt z japo\u0144sk\u0105 firm\u0105 Kanematsu KGK. Obejmowa\u0142 on budow\u0119, monta\u017c i dostaw\u0119 dw\u00f3ch obrabiarek karuzelowych ci\u0119\u017ckich typu KDC 700\/800NM o warto\u015bci ok. 6,4 mln euro. W pa\u017adzierniku 2008 r. dosz\u0142o do podpisania kontrakt\u00f3w na trzy kolejne maszyny, tym razem typu KDC 630\/700 NM, wartych ok 3,6 mln euro ka\u017cda.<\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Rafamet rozpocz\u0105\u0142 wysy\u0142k\u0119 do Japonii obrabiarki typu KDC 700\/800NM o wadze ponad 400 ton.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[34],"tags":[],"class_list":["post-4610","post","type-post","status-publish","format-standard","category-wydarzenie"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4610","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4610"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4610\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4610"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4610"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4610"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}