<\/p>\n
\nServoBelt to nowy typ osi liniowej, kt\u00f3ra zwi\u0119ksza precyzj\u0119 i pr\u0119dko\u015bci osi\u0105gane przez nap\u0119dy pasowe.<\/em><\/p>\n \nJe\u015bli uwa\u017casz, \u017ce nap\u0119dy pasowe maj\u0105 zbyt du\u017cy luz, by mo\u017cna je wykorzysta\u0107 w zastosowaniach wymagaj\u0105cych precyzyjnego ruchu liniowego, przemy\u015bl to. Bell-Everman, firma specjalizuj\u0105ca si\u0119 w systemach ruchu precyzyjnego, opracowa\u0142a nowy rodzaj nap\u0119du pasowego przeznaczonego do zastosowa\u0144, w kt\u00f3rych zazwyczaj konieczne jest u\u017cycie dro\u017cszych silnik\u00f3w liniowych, najwy\u017cszej jako\u015bci \u015brub z nakr\u0119tkami kulkowymi lub nap\u0119d\u00f3w z mechanizmami z\u0119batkowymi.<\/p>\n \nPodobnie jak wiele konwencjonalnych nap\u0119d\u00f3w pasowych, si\u0142ownik ServoBelt wyposa\u017cony jest w ruchomy w\u00f3zek przemieszczaj\u0105cy si\u0119 po liniowej prowadnicy szynowej. Ale na tym podobie\u0144stwa si\u0119 ko\u0144cz\u0105. ServoBelt posiada zg\u0142oszon\u0105 do opatentowania konstrukcj\u0119 opieraj\u0105c\u0105 si\u0119 na dw\u00f3ch z\u0119batych, wzmocnionych stal\u0105 pasach poliuretanowych. Dolny pas jest nieruchomy, po\u0142\u0105czony z wykonanym na zam\u00f3wienie, wyt\u0142aczanym elementem aluminiowym, a g\u00f3rny ?aktywny? pas przechodzi przez komplet rolek umieszczonych w ruchomym w\u00f3zku.<\/p>\n \nObydwa z\u0119bate pasy zaz\u0119biaj\u0105 si\u0119 prawie na ca\u0142ej d\u0142ugo\u015bci prowadnicy szynowej. W w\u00f3zku jednak pasy rozchodz\u0105 si\u0119, a g\u00f3rny przechodzi nad z\u0119batym wa\u0142kiem nap\u0119dzanym serwomechanizmem. Wa\u0142ek ten porusza si\u0119 wzd\u0142u\u017c g\u00f3rnego pasa, przemieszczaj\u0105c w\u00f3zek. W tym samym czasie zestaw k\u00f3\u0142 z\u0119batych po\u015brednicz\u0105cych pomaga prowadzi\u0107 g\u00f3rny i dolny pas podczas ich rozdzielenia i ponownego zaz\u0119bienia si\u0119 po przeje\u017adzie w\u00f3zka. Aby zapewni\u0107 \u0142atw\u0105 integracj\u0119 i mo\u017cliwo\u015b\u0107 konfiguracji, Bell- Everman buduje wi\u0119kszo\u015b\u0107 podwozi nap\u0119du oraz jego elementy strukturalne z gotowych liniowych szynowych prowadnic kulkowych i aluminiowych szkielet\u00f3w konstrukcji T-Slot firmy Bosch Rexroth.<\/p>\n \nMichael Everman, g\u0142\u00f3wny kierownik techniczny i dyrektor firmy Bell-Everman, uwa\u017ca, \u017ce ServoBelt b\u0119dzie stanowi\u0107 najbardziej atrakcyjn\u0105 ofert\u0119 dla du\u017cych maszyn i system\u00f3w przenoszenia materia\u0142\u00f3w wykorzystywanych w przemy\u015ble opakowaniowym, obr\u00f3bki drewna, obr\u00f3bki skrawaniem i lotniczym oraz kosmicznym. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 wykorzystywanych tu maszyn prawdopodobnie wymaga\u0107 b\u0119dzie przesuwu o warto\u015bci wi\u0119kszej ni\u017c 2 m, niezale\u017cnych w\u00f3zk\u00f3w poruszaj\u0105cych si\u0119 na tej samej osi i poziom\u00f3w precyzji, kt\u00f3re w przesz\u0142o\u015bci wymusza\u0142y stosowanie silnik\u00f3w liniowych lub najwy\u017cszej klasy nap\u0119d\u00f3w z\u0119batkowych.<\/p>\n \nOpracowali\u015bmy urz\u0105dzenie, kt\u00f3re zachowuje si\u0119 jak silnik liniowy, ale jego cena za stop\u0119 d\u0142ugo\u015bci jest bli\u017csza cenie nap\u0119du pasowego<\/em> – stwierdza Everman.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Nowy si\u0142ownik liniowy firmy Bell-Everman zwi\u0119ksza osi\u0105gi nap\u0119d\u00f3w pasowych do poziomu silnika liniowego<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-4090","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4090","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4090"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4090\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4090"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4090"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4090"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}