Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":3946,"date":"2009-03-18T13:51:00","date_gmt":"2009-03-18T13:51:00","guid":{"rendered":"https:\/\/www.designnews.pl\/?p=3946"},"modified":"2009-03-18T13:54:38","modified_gmt":"2009-03-18T13:54:38","slug":"starcie-najsilniejszych-robotow-swiata","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.designnews.pl\/starcie-najsilniejszych-robotow-swiata\/","title":{"rendered":"Starcie najsilniejszych robot\u00f3w \u015bwiata"},"content":{"rendered":"

Walka o tytu\u0142 ?Najsilniejszego Robota \u015awiata? rozgorza\u0142a na ostatnich targach IMTS 2008, gdzie przedstawione zosta\u0142y modele demonstracyjne dw\u00f3ch robot\u00f3w sze\u015bcioosiowych, kt\u00f3re znacznie podwy\u017cszaj\u0105 poprzeczk\u0119 pod wzgl\u0119dem osi\u0105ganych rezultat\u00f3w dotycz\u0105cych ci\u0119\u017caru podnoszonego \u0142adunku i zasi\u0119gu.<\/p>\n

\nJeden z nowych modeli, M-2000iA\/900L firmy Fanuc Robots, jest w stanie podnie\u015b\u0107 \u0142adunek o wadze 900 kg. Jednocze\u015bnie, ma on przegub sprawiaj\u0105cy wra\u017cenie super-silnego. Dok\u0142adne dane techniczne dotycz\u0105ce si\u0142y przegubu nie zosta\u0142y podane podczas pokazu, ale in\u017cynier Mike Erickson twierdzi, \u017ce robot bior\u0105cy udzia\u0142 w pokazie zdo\u0142a\u0142 podnie\u015b\u0107 ram\u0119 ci\u0105gnika o masie oko\u0142o 900 kg, kt\u00f3rej \u015brodek ci\u0119\u017cko\u015bci znajdowa\u0142 si\u0119 w odleg\u0142o\u015bci 1,4 m od p\u0142yty czo\u0142owej robota. Podnie\u015bli\u015bmy ten \u0142adunek od ty\u0142u, aby pokaza\u0107, jak silny jest przegub robota<\/em> – t\u0142umaczy. Poza wytrzyma\u0142o\u015bci\u0105, nowy robot ma ogromny zasi\u0119g z mo\u017cliwo\u015bci\u0105 wysuni\u0119cia przegubu w pionie na odleg\u0142o\u015b\u0107 6,2 m.<\/p>\n

\n900-kilogramowy \u0142adunek to jeszcze za ma\u0142o, aby pobi\u0107 rekord ustanowiony przez robota Titan firmy KUKA, kt\u00f3ry r\u00f3wnie\u017c zosta\u0142 pokazany podczas targ\u00f3w. Titan radzi sobie z \u0142adunkami o masie do 1000 kg, mimo, \u017ce nie ma tak du\u017cego zasi\u0119gu jak model Fanuc, przy wysoko\u015bci w pionie przekraczaj\u0105cej nieznacznie 4 m. Wed\u0142ug James?a Cooper?a, dyrektora odpowiedzialnego za alianse strategiczne firmy KUKA, Titan funkcjonuje dzi\u0119ki pracy dziewi\u0119ciu silnik\u00f3w, z kt\u00f3rych dwa nap\u0119dzaj\u0105 pojedyncz\u0105 przek\u0142adni\u0119 osi 1 i 3. O\u015b 2 jest nap\u0119dzana dwoma silnikami, z kt\u00f3rych ka\u017cdy ma w\u0142asn\u0105 przek\u0142adni\u0119. Titan jest w stanie wytrzyma\u0107 statyczny moment obrotowy o warto\u015bci 60 000 Nm i ma przestrze\u0144 robocz\u0105 wielko\u015bci 78 m3.<\/p>\n

\n\"\"<\/p>\n

\nModel M-2000iA\/900L firmy Fanuc Robots mo\u017ce podnie\u015b\u0107 900-kilogramowy \u0142adunek, ale firma skonstruowa\u0142a tak\u017ce podobnego robota, radz\u0105cego sobie z ci\u0119\u017carem o rekordowej wadze 1200 kg.<\/em><\/p>\n

\nRekord ustanowiony przez Titana zosta\u0142 niedawno pobity przez inny model robota firmy Fanuc, kt\u00f3ry nie zosta\u0142 wystawiony na targach. Firma Fanuc skonstruowa\u0142a nowy sze\u015bcioosiowy model – M-2000iA\/1200, kt\u00f3ry jest w stanie podnie\u015b\u0107 \u0142adunek wa\u017c\u0105cy 1200 kg za pomoc\u0105 w pe\u0142ni obrotowego przegubu, wysuwaj\u0105cego si\u0119 na odleg\u0142o\u015b\u0107 1,25 m od p\u0142yty czo\u0142owej robota.<\/p>\n

\nNiezale\u017cnie od tego, kt\u00f3ry robot zajmie czo\u0142ow\u0105 pozycj\u0119 w rankingach si\u0142y, nale\u017cy spodziewa\u0107 si\u0119, \u017ce te wytrzyma\u0142e roboty znajd\u0105 zastosowanie w sektorach przemys\u0142owych do przenoszenia ci\u0119\u017ckich element\u00f3w, takich jak nadwozia samochod\u00f3w, du\u017ce odlewy lub szklane p\u0142yty o znacznej grubo\u015bci.<\/p>\n

\nRoboty tej wielko\u015bci stanowi\u0105 alternatyw\u0119 dla obecnie stosowanych, kosztownych tradycyjnych metod podnoszenia, jak r\u00f3wnie\u017c system\u00f3w przeno\u015bnik\u00f3w i system\u00f3w robot\u00f3w podw\u00f3jnych.<\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Walka o tytu\u0142 ?Najsilniejszego Robota \u015awiata? rozgorza\u0142a na targach IMTS 2008<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-3946","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3946","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3946"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3946\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3946"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3946"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3946"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}