Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":3625,"date":"2008-11-27T14:13:00","date_gmt":"2008-11-27T14:13:00","guid":{"rendered":"https:\/\/www.designnews.pl\/?p=3625"},"modified":"2008-11-27T14:18:05","modified_gmt":"2008-11-27T14:18:05","slug":"delphi-przystepuje-do-masowej-produkcji-pierwszego-na-swiecie-ukladu-wtrysku-oleju-napedowego-wykorzystujacego-rewolucyjne-wtryskiwacze-piezoelektryczne-o-bezposredniej-aktywacji","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.designnews.pl\/delphi-przystepuje-do-masowej-produkcji-pierwszego-na-swiecie-ukladu-wtrysku-oleju-napedowego-wykorzystujacego-rewolucyjne-wtryskiwacze-piezoelektryczne-o-bezposredniej-aktywacji\/","title":{"rendered":"DELPHI przyst\u0119puje do masowej produkcji pierwszego na \u015bwiecie uk\u0142adu wtrysku oleju nap\u0119dowego wykorzystuj\u0105cego rewolucyjne wtryskiwacze piezoelektryczne o bezpo\u015bredniej aktywacji"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
\nWtryskiwacz Delphi z bezpo\u015bredni\u0105 aktywacj\u0105 piezoelektryczn\u0105.<\/em><\/p>\n\nNowa generacja w technologii wtrysku oleju nap\u0119dowego pomo\u017ce producentom pojazd\u00f3w spe\u0142ni\u0107 normy emisji spalin Euro 6 i r\u00f3wnocze\u015bnie zwi\u0119kszy\u0107 moment obrotowy, moc, ekonomik\u0119 spalania, wprowadzi\u0107 udoskonalenia i u\u0142atwienia prowadzenia pojazdu.<\/p>\n
\nFirma Delphi wprowadza kolejn\u0105 generacj\u0119 wtryskiwaczy oleju nap\u0119dowego ? uniwersalne uk\u0142ady zasilania o bezpo\u015bredniej aktywacji. Nast\u0119puje to po pi\u0119ciu latach prac wdro\u017ceniowo-rozwojowych prowadzonych przy \u015bcis\u0142ej wsp\u00f3\u0142pracy z producentami pojazd\u00f3w, co mia\u0142o na celu pom\u00f3c im w spe\u0142nieniu przysz\u0142ych rygorystycznych wymaga\u0144 dotycz\u0105cych emisji spalin. Aktualnie ten nowy system wchodzi do produkcji i pojawi si\u0119 na samochodach kt\u00f3rych produkcja w Europie rozpocznie si\u0119 pod koniec tego roku.<\/p>\n
\nW opatentowanym uk\u0142adzie zasilania o bezpo\u015bredniej aktywacji, iglica wtryskiwacza wprawiana jest w ruch bezpo\u015brednio przez si\u0142ownik (aktywator) piezoceramiczny, a nie za pomoc\u0105 uk\u0142adu elektro-hydraulicznego, jak to ma miejsce w istniej\u0105cych technologiach wtrysku paliwa. Umo\u017cliwia to szybsze i lepsze rozpylenie paliwa w komorze spalania, ze znacznie wi\u0119kszym impetem oraz precyzj\u0105, zapewniaj\u0105c przy tym niezwykle szybkie (kr\u00f3cej ni\u017c 100 mikrosekund) otwieranie i zamykanie zaworu iglicowego niezale\u017cnie od ci\u015bnienia wtrysku. Skutkiem tego poprawiona zostaje kontrola spalania, co z kolei zapewnia Wtryskiwacz Delphi z bezpo\u015bredni\u0105 aktywacj\u0105 piezoelektryczn\u0105. redukcj\u0119 emisji szkodliwych substancji, zwi\u0119kszenie momentu obrotowego i mocy silnika przy ka\u017cdej jego pr\u0119dko\u015bci obrotowej, zapewniaj\u0105c znaczn\u0105 popraw\u0119 ekonomiki zu\u017cycia paliwa i dok\u0142adniejsze jego spalanie.<\/p>\n
\nJednym z wyzwa\u0144 dla konstrukcji silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych jest redukcja emisji tlenk\u00f3w azotu (NOx). Po wprowadzeniu w Europie normy Euro 6 (limit emisji NOx to 80 mg\/km) w roku 2014, limity emisji tlenk\u00f3w NOx zmniejszone zostan\u0105 trzykrotnie, a limit py\u0142u zawieszonego pi\u0119ciokrotnie w por\u00f3wnaniu z aktualnie obowi\u0105zuj\u0105c\u0105 norm\u0105 Euro 4 (limit emisji NOx to 250 mg\/ km).<\/p>\n
\nAby uzyska\u0107 wi\u0119cej informacji o Delphi, odwied\u017a: www.delphi.com<\/em><\/strong><\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Nowa generacja w technologii wtrysku oleju nap\u0119dowego pomo\u017ce producentom pojazd\u00f3w spe\u0142ni\u0107 normy emisji spalin Euro 6 i r\u00f3wnocze\u015bnie zwi\u0119kszy\u0107 moment obrotowy, moc, ekonomik\u0119 spalania, wprowadzi\u0107 udoskonalenia i u\u0142atwienia prowadzenia pojazdu.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-3625","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3625","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3625"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3625\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3625"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3625"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3625"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}