http:\/\/rbi.ims.ca\/5393-593<\/em><\/a>) oraz zmniejszanie obci\u0105\u017cenia towarzysz\u0105cego manewrom.<\/p>\n\nT\u0142umienie pionowych podmuch\u00f3w wykorzystuje uk\u0142ad sterowania do t\u0142umienia turbulencji. Nie mo\u017cna ich wyelimino wa\u0107 ca\u0142kowicie, ale gdy samolot wyczuje pionowe lub poziome odchylenie od toru lotu, powierzchnie sterowe s\u0105 w stanie odchyli\u0107 si\u0119 wystarczaj\u0105co szybko, by zmniejszy\u0107 odchylenie i sprawi\u0107, \u017ce lot b\u0119dzie bardziej komfortowy. Zmniejszanie obci\u0105\u017cenia przy manewrach wykorzystuje t\u0119 sam\u0105 technik\u0119, gdy pilot nieco bardziej obci\u0105\u017ca skrzyd\u0142a (na przyk\u0142ad podczas wykonywania zakr\u0119tu). Zmniejsza ono obci\u0105\u017cenia dzia\u0142aj\u0105ce na skrzyd\u0142a.<\/p>\n
\nCo najbardziej rzuci si\u0119 w oczy pilotowi?<\/strong><\/p>\n\nPo\u015bwi\u0119cili\u015bmy wiele czasu na to, by kabina za\u0142ogi sta\u0142a si\u0119 bardzo przyjemnym miejscem. Pierwsza rzecz, jak\u0105 robimy, wi\u0105\u017ce si\u0119 z podstawowym bezpiecze\u0144stwem ? chcemy zagwarantowa\u0107, \u017ce b\u0119dzie to lepsze od wszystkiego, co zrobili\u015bmy wcze\u015bniej, daj\u0105c pilotom lepsz\u0105 orientacj\u0119 w sytuacji. ?Wbudowujemy? to w interfejs pilot-maszyna. Kabina za\u0142ogi ma nowoczesny wygl\u0105d, umieszczono w niej bardzo du\u017ce wy\u015bwietlacze, by piloci mieli dost\u0119p do wi\u0119kszej ilo\u015bci informacji lepszej jako\u015bci. S\u0105dz\u0119, \u017ce latanie tym samolotem b\u0119dzie dla pilot\u00f3w prawdziw\u0105 przyjemno\u015bci\u0105.<\/p>\n
\nI podobne pytanie ? co najbardziej rzuci si\u0119 w oczy pasa\u017cerom, kt\u00f3rzy zazwyczaj nie widz\u0105 r\u00f3\u017cnicy mi\u0119dzy 727 a 747?<\/strong><\/p>\n\nKiedy wejd\u0105 na pok\u0142ad, zauwa\u017c\u0105, \u017ce s\u0105 w zupe\u0142nie innym samolocie. ?Potr\u00f3jna si\u00f3demka? ma bardzo charakterystyczne i przyjemne wn\u0119trze. Lataj\u0105c od 10 lat, samolot ten dostaje w sonda\u017cach wysokie oceny za bardzo wygodne wn\u0119trze. W 787 poszli\u015bmy o krok dalej.<\/p>\n
\nWspomnia\u0142e\u015b o nowym o\u015bwietleniu i wi\u0119kszych oknach. Jedn\u0105 z rzeczy, o kt\u00f3re si\u0119 martwi\u0119, wsiadaj\u0105c do samolotu jako ostatni, jest miejsce na baga\u017c podr\u0119czny…<\/strong><\/p>\n\nSamolot ten b\u0119dzie mia\u0142 bardzo du\u017ce pojemniki, tak by ka\u017cdy pasa\u017cer mia\u0142 do\u015b\u0107 miejsca na sw\u00f3j baga\u017c podr\u0119czny, ale zaprojektowali\u015bmy je w taki spos\u00f3b, \u017ceby nie wydawa\u0142y si\u0119 du\u017ce ani nie przeszkadza\u0142y. Wn\u0119trze jest harmonijne, wygodne i wr\u0119cz zaprasza.<\/p>\n
\nW czasie lotu jest co\u015b, o czym pasa\u017cerowie nie b\u0119d\u0105 wiedzie\u0107, ale gdy wysi\u0105d\u0105 z samolotu, poczuj\u0105 si\u0119 lepiej. Dzi\u0119ki wy\u017cszemu ci\u015bnieniu w kabinie nie odczuj\u0105 wp\u0142ywu wysoko\u015bci tak, jakby to mia\u0142o miejsce we wsp\u00f3\u0142czesnych samolotach. Zastosowali\u015bmy gazowy system oczyszczania powietrza, kt\u00f3ry sprawia, \u017ce powietrze w \u015brodku jest czystsze ni\u017c na zewn\u0105trz. Poziom o\u015bwietlenia i wilgotno\u015bci sprawi, \u017ce gdy pasa\u017cerowie wysi\u0105d\u0105 z 787, b\u0119d\u0105 czuli si\u0119 lepiej i nie b\u0119d\u0105 znali przyczyny. B\u0119d\u0105 wiedzie\u0107, \u017ce lot by\u0142 naprawd\u0119 przyjemny, zw\u0142aszcza je\u015bli lecieli wcze\u015bniej innymi samolotami. To nie jest przypadek. To co\u015b, w co w\u0142o\u017cyli\u015bmy wiele czasu, wysi\u0142ku i bada\u0144, \u017ceby wysz\u0142o jak trzeba.<\/p>\n
\nJakie nowe cechy 787 sprawi\u0105, \u017ce b\u0119dzie on lepiej chroniony przed atakami terrorystycznymi?<\/strong><\/p>\n\nNie mog\u0119 nic na ten temat powiedzie\u0107. Wsp\u00f3\u0142pracujemy z organami nadzorczymi w sprawie tego, co mo\u017cemy zrobi\u0107, by zagwarantowa\u0107 bezpiecze\u0144stwo w naszej bran\u017cy. Ma to wiele aspekt\u00f3w i jest to system, ale ? podkre\u015blam ? nie mog\u0119 nic powiedzie\u0107 na ten temat.<\/p>\n
\nBoeing na pewno wiele si\u0119 nauczy\u0142 podczas konstruowania tego samolotu. Co zrobi\u0142by\u015b inaczej dysponuj\u0105c wiedz\u0105, kt\u00f3r\u0105 masz teraz?<\/strong><\/p>\n\nTo naprawd\u0119 trudne pytanie, poniewa\u017c model biznesowy i relacje r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 nieco od tego, co robili\u015bmy w przesz\u0142o\u015bci. Zawsze s\u0105 jakie\u015b drobiazgi, kt\u00f3re mo\u017cna by zrobi\u0107 inaczej, ale og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, wszystko wysz\u0142o zaskakuj\u0105co dobrze. To znajdzie potwierdzenie, gdy samolot wejdzie do s\u0142u\u017cby,.<\/p>\n
\nCo b\u0119dzie po 787?<\/strong><\/p>\n\nPrawdopodobnie kolejny nowy samolot (\u015bmiech). B\u0119dziemy obserwowa\u0107 rynek i zareagujemy wypuszczaj\u0105c w\u0142a\u015bciwy produkt.<\/p>\n
\nJak si\u0119 czujesz w sytuacji, kiedy Airbus ma op\u00f3\u017anienie z A380, za\u015b 787 jest najbardziej rozchwytywanym nowym samolotem w historii ? z\u0142o\u017cono ju\u017c na niego ponad 500 zam\u00f3wie\u0144?<\/strong><\/p>\n\nCzujemy spokojn\u0105 pewno\u015b\u0107 siebie, \u017ce mo\u017cemy da\u0107 to, co obiecali\u015bmy<\/p>\n
\nMo\u017cesz poda\u0107 kwot\u0119, jak\u0105 kosztowa\u0142o opracowanie 787?<\/strong><\/p>\n\nNie, nie mog\u0119 tego zrobi\u0107. <\/p>\n
\nCi\u0105g dalszy wywiadu znajd\u0105 Pa\u0144stwo <\/p>\nw nast\u0119pnym numerze DN..<\/em>\u00a0<\/p>\n
\u00a0<\/p>\n
\n\n\n\n <\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n Boeing 787-8<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n Boeing 787-9<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n Boeing 787-3<\/strong><\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n\n\n Cena [milion\u00f3w dolar\u00f3w]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 148,0 ? 157,5<\/p>\n<\/td>\n | \n 178,5 ? 188,0<\/p>\n<\/td>\n | \n 138,0 ? 143,0<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Ilo\u015b\u0107 miejsc dla pasa\u017cer\u00f3w:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 210 do 250<\/p>\n<\/td>\n | \n 250 do 290<\/p>\n<\/td>\n | \n 290 do 330<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Zasi\u0119g [km]:<\/strong> <\/p>\n<\/td>\n\n 14 167 ? 15 186 <\/p>\n<\/td>\n | \n 14 816 ? 15 742<\/p>\n<\/td>\n | \n 4 630 ? 5 648<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Uk\u0142ad foteli:<\/strong> <\/p>\n<\/td>\n\n dwa przej\u015bcia mi\u0119dzy rz\u0119dami foteli<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n \u015arednica kad\u0142uba [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n<\/p>\n 5,74<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Rozpi\u0119to\u015b\u0107 [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 60,00<\/p>\n<\/td>\n | \n 61,87<\/p>\n<\/td>\n | \n 51,81<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n D\u0142ugo\u015b\u0107 [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 56,69 <\/p>\n<\/td>\n | \n 62,78 <\/p>\n<\/td>\n | \n 56,69<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Wysoko\u015b\u0107 [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n<\/p>\n 14,02<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Pr\u0119dko\u015b\u0107 przelotowa [M]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n<\/p>\n 0,85<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Ca\u0142kowita obj\u0119to\u015b\u0107 \u0142adunku [m3<\/sup>]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 124,59<\/p>\n<\/td>\n | \n 152,91<\/p>\n<\/td>\n | \n 124,59<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Maksymalna masa startowa [kg]: <\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n \u00a0219 736 <\/p>\n<\/td>\n | \n 245 160 <\/p>\n<\/td>\n | \n 165 256\u00a0<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n \n\n\n\n Airbus A380: Ca\u0142kiem ?inna para kaloszy?<\/strong><\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n\n\n Cena [milion\u00f3w dolar\u00f3w]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 285 ? 295<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Ilo\u015b\u0107 miejsc dla pasa\u017cer\u00f3w:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 555 ? 853<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Zasi\u0119g [km]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 14 816<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n \u015arednica kad\u0142uba [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 6,57<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Rozpi\u0119to\u015b\u0107 [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 79,80<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n D\u0142ugo\u015b\u0107 [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 73,00<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Wysoko\u015b\u0107 [m]:<\/strong><\/p>\n<\/td>\n\n 24,10<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n | \n\n Maksymalna masa startowa [kg]:<\/strong> <\/p>\n<\/td>\n\n 508 480<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n Autor: Z Tomem Cyganem, g\u0142\u00f3wnym in\u017cynierem ds. projektu 787, rozmawia John Dodge<\/i><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" DN: Nasz specjalista w dziedzinie materia\u0142\u00f3w, Doug Smock m\u00f3wi, \u017ce kompozyty to najwi\u0119ksza innowacja w tym samolocie. Zgodzi\u0142by\u015b si\u0119 z tym, czy nie ? co jest najwi\u0119ksz\u0105 innowacj\u0105?<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-3110","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3110","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3110"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3110\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3110"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3110"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3110"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}} | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |