Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":2443,"date":"2008-09-09T15:34:47","date_gmt":"2008-09-09T15:34:47","guid":{"rendered":"https:\/\/www.designnews.pl\/?p=2443"},"modified":"2008-10-10T17:36:25","modified_gmt":"2008-10-10T17:36:25","slug":"gm-testuje-akumulatory-litowo-jonowe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.designnews.pl\/gm-testuje-akumulatory-litowo-jonowe\/","title":{"rendered":"GM testuje akumulatory litowo-jonowe"},"content":{"rendered":"

Producenci samochod\u00f3w twierdz\u0105, \u017ce plany wypuszczenia Chevy Volt na rynek w roku 2010 s\u0105 nadal aktualne<\/strong> <\/p>\n

\nTechnologia, kt\u00f3rej firma General Motors nada\u0142a najwy\u017cszy priorytet, trafi\u0142a w kwietniu na ?poligon?, gdy in\u017cynierowie testowali akumulatory litowo-jonowe, celem ich zastosowania w Chevy Volt.<\/p>\n

\nJak twierdzi Rob Peterson, rzecznik prasowy GM, mierz\u0105cy ponad 1,8 m d\u0142ugo\u015bci i wa\u017c\u0105cy ponad 170 kG zesp\u00f3\u0142 akumulator\u00f3w w kszta\u0142cie litery T umieszczono w poje\u017adzie projektowo-rozwojowym, znanym jako ?mu\u0142?. In\u017cynierowie testowali mu\u0142a w warunkach laboratoryjnych, a nast\u0119pnie wynie\u015bli go na zewn\u0105trz, na nale\u017c\u0105cy do firmy ?poligon do\u015bwiadczalny?: Milford Proving Grounds.<\/p>\n

\nWiadomo\u015b\u0107 ta uwa\u017cana jest za du\u017cy krok naprz\u00f3d w realizowanym przez GM programie produkcji pojazdu o nap\u0119dzie hybrydowym. Testy sugeruj\u0105, \u017ce oficjalne wypuszczenie pojazdu na rynek odb\u0119dzie si\u0119 zgodnie z planem, tzn. w roku 2010.<\/p>\n

\nWiadomo\u015b\u0107, \u017ce akumulator znalaz\u0142 si\u0119 wewn\u0105trz mu\u0142a, jest przez<\/em> wiele os\u00f3b postrzegana jako powa\u017cny kamie\u0144 milowy<\/em> – dodaje Peterson.<\/p>\n

\nNowy akumulator zaprojektowano tak, by dawa\u0142 Voltowi zasi\u0119g do 65 km przy zasilaniu wy\u0142\u0105cznie z akumulator\u00f3w. Volt, znany jako ?hybryda elektryczna? (?plug-in hybrid?), b\u0119dzie wykorzystywa\u0142 akumulatory do zasilania silnik\u00f3w elektrycznych nap\u0119dzaj\u0105cych przednie ko\u0142a. GM poinformowa\u0142a, \u017ce Volt b\u0119dzie wykorzystywa\u0107 zestaw silnik-generator do \u0142adowania akumulator\u00f3w litowo-jonowych po przejechaniu pocz\u0105tkowych 65 km. <\/p>\n

\nAkumulator litowo-jonowy uznawany jest za akumulator preferowany, je\u015bli chodzi o zastosowanie w nadchodz\u0105cej generacji hybryd elektrycznych, poniewa\u017c ma wi\u0119ksz\u0105 pojemno\u015b\u0107 energetyczn\u0105 ni\u017c akumulatory o\u0142owiowo-kwasowe lub akumulatory innego typu. <\/p>\n

\n\"\"<\/p>\n

\nGM rozpocz\u0119\u0142a w kwietniu testy zespo\u0142\u00f3w akumulator\u00f3w<\/em> litowo-jonowych do Chevy Volt, maj\u0105c nadziej\u0119, \u017ce uda si\u0119<\/em> dotrzyma\u0107 terminu i wprowadzi\u0107 pojazd na rynek w roku 2010.<\/em> <\/strong><\/p>\n

\nJednak nadal trzeba w\u0142o\u017cy\u0107 sporo pracy w dopracowanie tej technologii, g\u0142\u00f3wnie je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, trwa\u0142o\u015b\u0107 i koszty. Aby przeprowadzi\u0107 niezb\u0119dne testy, in\u017cynierowie GM umie\u015bcili zesp\u00f3\u0142 akumulator\u00f3w na pok\u0142adzie mu\u0142a, czyli starego Chevy Malibu z wyci\u0119tym otworem w pod\u0142odze.<\/p>\n

\nGM testuje akumulatory litowo-jonowe Producenci samochod\u00f3w twierdz\u0105, \u017ce plany wypuszczenia Chevy Volt na rynek w roku 2010 s\u0105 nadal aktualne Przedstawiony przez firm\u0119 KUKA robot Titan stanowi\u0142 najwa\u017cniejszy element motoryzacyjnego gniazda monta\u017cowego zdolnego do podniesienia ca\u0142ego nadwozia samochodu i zainstalowania do niego k\u00f3\u0142. GM rozpocz\u0119\u0142a w kwietniu testy zespo\u0142\u00f3w akumulator\u00f3w litowo-jonowych do Chevy Volt, maj\u0105c nadziej\u0119, \u017ce uda si\u0119 dotrzyma\u0107 terminu i wprowadzi\u0107 pojazd na rynek w roku 2010. mulator\u00f3w na pok\u0142adzie mu\u0142a, czyli starego Chevy Malibu z wyci\u0119tym otworem w pod\u0142odze. <\/p>\n

\nGM informuje, \u017ce na ?poligonie? przetestowane zostan\u0105 dwa typy zespo\u0142\u00f3w akumulator\u00f3w: wersja litowo-jonowa produkcji Continental Automotive Systems i A123 Systems oraz inna wersja, opracowana przez Compact Power i LG Chem. Ogniwo A123 wykorzystuje katod\u0119 ?nanofosforanow\u0105?, podczas gdy ogniwo LG Chem w\u0142a\u015bciwo\u015bci spinelu manganowego. <\/p>\n

\nW przypadku obu wersji in\u017cynierowie GM twierdz\u0105, \u017ce ich najwi\u0119kszym zmartwieniem jest brak do\u015bwiadczenia z technologi\u0105. Aby termin premiery zosta\u0142 dotrzymany, pakiety akumulator\u00f3w musz\u0105 by\u0107 gotowe w tym roku. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Producenci samochod\u00f3w twierdz\u0105, \u017ce plany wypuszczenia Chevy Volt na rynek w roku 2010 s\u0105 nadal aktualne. Technologia, kt\u00f3rej firma General Motors nada\u0142a najwy\u017cszy priorytet, trafi\u0142a w kwietniu na ?poligon?, gdy in\u017cynierowie testowali akumulatory litowo-jonowe, celem ich zastosowania w Chevy Volt.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[56],"tags":[],"class_list":["post-2443","post","type-post","status-publish","format-standard","category-silniki-akutatory-przenosniki"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2443","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2443"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2443\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2443"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2443"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2443"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}