Klej mocuje przewody, aby zwi\u0119kszy\u0107 ich odporno\u015b\u0107 i trwa\u0142o\u015b\u0107<\/strong><\/p>\n \nProducenci silnik\u00f3w nigdy nie zak\u0142adali u\u017cycia przewod\u00f3w zasilaj\u0105cych w niewielkich silnikach tak\u017ce jako? uchwyt\u00f3w, ale to nie przeszkadza takiemu ich zastosowaniu. Nawet je\u017celi silnik jest przenoszony we w\u0142a\u015bciwy spos\u00f3b, niezabezpieczone przewody s\u0105 nara\u017cone na nadmierne przesuni\u0119cia i przekazuj\u0105 niepo\u017c\u0105dane napr\u0119\u017cenia wewn\u0119trznym po\u0142\u0105czeniom lutowanym. Je\u017celi wymiary obudowy silnika nie stanowi\u0105 problemu, mo\u017cliwe rozwi\u0105zania obejmuj\u0105 metalowe pier\u015bcienie lub specjalne zaciski wok\u00f3\u0142 przewod\u00f3w, utrzymuj\u0105ce je we w\u0142a\u015bciwym po\u0142o\u017ceniu. Dla firm produkuj\u0105cych ma\u0142e silniki o wysokim stopniu integracji, jak na przyk\u0142ad Lin Engineering, obj\u0119to\u015b\u0107 obudowy silnika jest spraw\u0105 najwa\u017cniejsz\u0105, wobec czego przytoczone powy\u017cej rozwi\u0105zania nie wchodz\u0105 w gr\u0119 ? mog\u0105 przyczyni\u0107 si\u0119 do zwi\u0119kszenia rozmiar\u00f3w obudowy. Dla ma\u0142ych silnik\u00f3w krokowych monta\u017c pier\u015bcieni lub specjalnych zacisk\u00f3w jest w najlepszym razie zawi\u0142ym rozwi\u0105zaniem. Klej Loctite, utwardzany przez \u015bwiat\u0142o, stanowi alternatywne rozwi\u0105zanie problemu.<\/p>\n Przed procesem utwardzania w \u015bwietle ultrafioletowym, klej ? zabezpieczenie przewod\u00f3w ? aplikuje si\u0119 za pomoc\u0105 prostego, r\u0119cznego dozownika strzykawkowego<\/em><\/p>\n \nZmodyfikowany klej akrylowy produkcji Loctite, o symbolu 352, opracowany specjalnie pod k\u0105tem szybkiego utwardzania na \u015bwietle, ulega ca\u0142kowitemu utwardzeniu po wystawieniu go na promieniowanie ultrafioletowe (UV) o d\u0142ugo\u015bci fali 365 nm. <\/p>\n \nW procesie produkcyjnym oznacza to ekspozycj\u0119 kleju na promieniowanie ultrafioletowe na czas w przybli\u017ceniu od 30 do 60 sekund, w zale\u017cno\u015bci od nat\u0119\u017cenia \u015bwiat\u0142a UV. Opr\u00f3cz dobrych w\u0142asno\u015bci<\/p>\n \u0142\u0105czenia ze sob\u0105 najr\u00f3\u017cniejszych powierzchni, takich jak obudowa silnika lub konstrukcja stojana, a tak\u017ce izolacji przewod\u00f3w, tak utwardzone po\u0142\u0105czenie klejowe wykazuje si\u0119 tak\u017ce wysok\u0105 odporno\u015bci\u0105 na wibracje.<\/p>\n \nW procesie monta\u017cu w zak\u0142adach Lin, operator u\u017cywa r\u0119cznego dozownika ? strzykawki do r\u0119cznego pokrycia warstw\u0105 kleju w okolicy przewod\u00f3w wyprowadzonych z uzwojenia stojana. Lepko\u015b\u0107 tego kleju zapewnia w\u0142a\u015bciw\u0105 jego konsystencj\u0119, u\u0142atwiaj\u0105c\u0105 rozprowadzanie i zapobiegaj\u0105c\u0105 przes\u0105czaniu si\u0119 do wn\u0119trza silnika. Po zaaplikowaniu kleju uzwojenie stojana jest transportowane niedu\u017cym systemem przeno\u015bnik\u00f3w do stanowiska utwardzania przez UV, gdzie przebywa oko\u0142o 30 sekund. Bez na\u015bwietlenia promieniowaniem ultrafioletowym klej jednosk\u0142adnikowy charakteryzuje si\u0119 d\u0142ugim czasem wi\u0105zania. Utwardzony klej wykaza\u0142 swoje w\u0142asno\u015bci skutecznego \u015brodka zabezpieczaj\u0105cego przewody i zapobiegaj\u0105cego ich awariom.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Klej mocuje przewody, aby zwi\u0119kszy\u0107 ich odporno\u015b\u0107 i trwa\u0142o\u015b\u0107<\/p>\n Producenci silnik\u00f3w nigdy nie zak\u0142adali u\u017cycia przewod\u00f3w zasilaj\u0105cych w niewielkich silnikach tak\u017ce jako? uchwyt\u00f3w, ale to nie przeszkadza takiemu ich zastosowaniu. Nawet je\u017celi silnik jest przenoszony we w\u0142a\u015bciwy spos\u00f3b, niezabezpieczone przewody s\u0105 nara\u017cone na nadmierne przesuni\u0119cia i przekazuj\u0105 niepo\u017c\u0105dane napr\u0119\u017cenia wewn\u0119trznym po\u0142\u0105czeniom lutowanym. <\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-2143","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2143","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2143"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2143\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2143"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2143"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2143"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}