Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":1719,"date":"2006-01-01T13:00:30","date_gmt":"2006-01-01T13:00:30","guid":{"rendered":"https:\/\/www.designnews.pl\/?p=1719"},"modified":"2008-10-08T15:00:51","modified_gmt":"2008-10-08T15:00:51","slug":"co-dwie-sprezarki-to-nie-jedna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.designnews.pl\/co-dwie-sprezarki-to-nie-jedna\/","title":{"rendered":"Co dwie spr\u0119\u017carki, to nie jedna"},"content":{"rendered":"

D\u0105\u017cenie do sta\u0142ej poprawy osi\u0105g\u00f3w<\/strong><\/em><\/p>\n

\nVolkswagen zamierza wprowadzi\u0107 do sprzeda\u017cy kombinacj\u0119 do\u0142adowania mechanicznego i turbodo\u0142adowania przy okazji wprowadzania na rynek europejski -w drugiej po\u0142owie tego roku ? Golfa 2006. System podw\u00f3jnego do\u0142adowania, nazwany przez Volkswagena ?Twincharger?, zgodnie z obietnicami przedstawicieli koncernu, ma za zadanie zwi\u0119kszy\u0107 moc silnik\u00f3w benzynowych o pojemno\u015bci powy\u017cej 1400 cm3 o ok. 20%. \u015arednie zu\u017cycie paliwa ma wynie\u015b\u0107 6 l\/100 km.<\/p>\n

Nap\u0119dzana paskiem spr\u0119\u017carka mechaniczna zwi\u0119ksza przep\u0142yw powietrza do silnika przy niskich obrotach. W miar\u0119 zwi\u0119kszania obrot\u00f3w silnika w\u0142\u0105cza si\u0119 turbospr\u0119\u017carka, nap\u0119dzana przez uk\u0142ad wydechowy, przejmuj\u0105c stopniowo obci\u0105\u017cenie wraz ze wzrostem obrot\u00f3w silnika, a sterowane elektronicznie obej\u015bcie wy\u0142\u0105cza spr\u0119\u017cark\u0119 mechaniczn\u0105. Zdaniem mened\u017cera Eaton Engineering, Craiga Sella, kt\u00f3rego firma dostarcza ten zesp\u00f3\u0142, nowy system \u0142\u0105czy zalety spr\u0119\u017carki mechanicznej i turbospr\u0119\u017carki, eliminuj\u0105c jednocze\u015bnie wady obu tych urz\u0105dze\u0144.<\/p>\n

Przyk\u0142adowo, spr\u0119\u017carka mechaniczna zapewnia doskona\u0142e do\u0142adowanie przy niskich obrotach od momentu otwarcia przepustnicy. Jej ?liniowy przep\u0142yw powietrza?, jak okre\u015bla to Sell, zapewnia stopniowy wzrost mocy silnika bez jakichkolwiek op\u00f3\u017anie\u0144. Jedynym minusem jest to, \u017ce spr\u0119\u017carka mechaniczna powoduje zbytnie do\u0142adowanie przy wysokich obrotach silnika, kt\u00f3re nast\u0119pnie trzeba obni\u017cy\u0107, a to oznacza marnotrawstwo paliwa i energii ? m\u00f3wi Sell.<\/p>\n

? Ale tutaj turbospr\u0119\u017carka naprawd\u0119 l\u015bni pe\u0142nym blaskiem ? dodaje. W miar\u0119 zwi\u0119kszania przep\u0142ywu gaz\u00f3w spalinowych wytwarza si\u0119 coraz wi\u0119cej energii nap\u0119dzaj\u0105cej turbin\u0119 turbospr\u0119\u017carki.<\/p>\n

System nak\u0142ada na siebie dzia\u0142anie spr\u0119\u017carki mechanicznej i turbospr\u0119\u017carki a\u017c do chwili rozp\u0119dzenia turbiny. Wtedy zaw\u00f3r obej\u015bciowy otwiera si\u0119, a specjalne sprz\u0119g\u0142o elektromagnetyczne od\u0142\u0105cza spr\u0119\u017cark\u0119 mechaniczn\u0105. Jak przebiega typowa sekwencja dzia\u0142ania? Przy ja\u0142owym biegu silnika, po osi\u0105gni\u0119ciu 800 obr.\/min zaw\u00f3r obej\u015bciowy otwiera si\u0119, natomiast spr\u0119\u017carka mechaniczna pozostaje nieaktywna. Przy pr\u0119dko\u015bci oko\u0142o 1200 obr.\/min sprz\u0119g\u0142o uruchamia spr\u0119\u017cark\u0119 mechaniczn\u0105, a zaw\u00f3r obej\u015bciowy zamyka si\u0119. Przy pr\u0119dko\u015bci oko\u0142o 2500 obr.\/min zaw\u00f3r obej\u015bciowy otwiera si\u0119 cz\u0119\u015bciowo, w miar\u0119 jak spr\u0119\u017carka mechaniczna zaczyna si\u0119 rozp\u0119dza\u0107; przy pr\u0119dko\u015bci oko\u0142o 3500 obr.\/min zaw\u00f3r obej\u015bciowy otwiera si\u0119 ca\u0142kowicie, spr\u0119\u017carka mechaniczna wy\u0142\u0105cza si\u0119, a do\u0142adowanie silnika zapewnia ju\u017c sama turbospr\u0119\u017carka.<\/p>\n

? Systemy te wykorzystywane by\u0142y w samochodach osobowych ? m\u00f3wi Sell ? chocia\u017c nigdy na tak wielk\u0105 skal\u0119. Podobnego rodzaju systemy stosowane s\u0105 w przemys\u0142owych pojazdach ci\u0119\u017carowych.<\/p>\n

\nPaul Shaker<\/i><\/p>\n

\n\"\"<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

D\u0105\u017cenie do sta\u0142ej poprawy osi\u0105g\u00f3w<\/p>\n

Volkswagen zamierza wprowadzi\u0107 do sprzeda\u017cy kombinacj\u0119 do\u0142adowania mechanicznego i turbodo\u0142adowania przy okazji wprowadzania na rynek europejski -w drugiej po\u0142owie tego roku ? Golfa 2006. System podw\u00f3jnego do\u0142adowania, nazwany przez Volkswagena ?Twincharger?, zgodnie z obietnicami przedstawicieli koncernu, ma za zadanie zwi\u0119kszy\u0107 moc silnik\u00f3w benzynowych o pojemno\u015bci powy\u017cej 1400 cm3 o ok. 20%. \u015arednie zu\u017cycie paliwa ma wynie\u015b\u0107 6 l\/100 km.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-1719","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1719","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1719"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1719\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1719"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1719"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1719"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}