Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":1174,"date":"2005-09-01T13:42:44","date_gmt":"2005-09-01T13:42:44","guid":{"rendered":"https:\/\/www.designnews.pl\/?p=1174"},"modified":"2008-10-07T15:43:08","modified_gmt":"2008-10-07T15:43:08","slug":"detektory-obecnosci-pasazera","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.designnews.pl\/detektory-obecnosci-pasazera\/","title":{"rendered":"Detektory obecno\u015bci pasa\u017cera"},"content":{"rendered":"

Producenci samochod\u00f3w my\u015bl\u0105 o obowi\u0105zku wprowadzenia ?inteligentnej? powietrznej poduszki bezpiecze\u0144stwa<\/strong><\/p>\n

\nDostawcy elektroniki s\u0105 przygotowani na wzrost popularno\u015bci “inteligentnych” powietrznych poduszek bezpiecze\u0144stwa i… potrzebuj\u0105 wielu r\u00f3\u017cnorodnych czujnik\u00f3w. Nowy rodzaj poduszek bezpiecze\u0144stwa opracowany zosta\u0142, aby zapobiec \u015bmiertelnym obra\u017ceniom odnoszonym przez dzieci i osoby doros\u0142e niedu\u017cego wzrostu, poszkodowane wskutek nape\u0142nienia poduszek (o pe\u0142nej wielko\u015bci nape\u0142niania). Zapewniaj\u0105 one rozpoznawanie przez systemy elektroniczne wagi (a tak\u017ce w pewnym zakresie pozycji) osoby siedz\u0105cej.<\/p>\n

\n– Nie ulega w\u0105tpliwo\u015bci konieczno\u015b\u0107 ich stosowania dla pasa\u017cer\u00f3w na przednim siedzeniu w samochodach osobowo-towarowych i sportowych, gdzie nie ma mo\u017cliwo\u015bci posadzenia dziecka na tylnym siedzeniu – zauwa\u017ca Brad Stewart, kierownik ds. zastosowa\u0144 w dziale czujnik\u00f3w i produkt\u00f3w analogowych w firmie Freescale Semiconductor, dostawcy detektor\u00f3w obecno\u015bci pasa\u017cera.<\/p>\n

\nDo chwili obecnej nie ma uniwersalnej metody rozr\u00f3\u017cniania dzieci i doros\u0142ych. Czo\u0142owi dostawcy – w\u0142\u0105cznie z Delphi Corp., Bosch Automotive, Siemens VDO Automotive oraz TRW Automotive – staraj\u0105 si\u0119 rozwi\u0105za\u0107 ten problem, stosuj\u0105c r\u00f3\u017cnorodne techniki.<\/p>\n

\nOpisujemy trzy metody wykrywania ci\u0119\u017caru, ka\u017cd\u0105 z zastosowaniem innej techniki. <\/p>\n


\n

Czujniki (firmy Texas Instruments) wyznaczania ci\u0119\u017caru osoby siedz\u0105cej<\/strong><\/p>\n

\"\"Detektory wyznaczania ci\u0119\u017caruf irmy TI, funkcjonuj\u0105ce na zasadzie okre\u015blenia dzia\u0142aj\u0105cej si\u0142y, wykorzystuj\u0105 piezooporowe uk\u0142ady do pomiaru napr\u0119\u017ce\u0144, umieszczone w starannie zaprojektowanych konstrukcjach stalowych foteli. Kiedy przez cia\u0142o znajduj\u0105ce si\u0119 w fotelu wytwarzane s\u0105 ma\u0142e napr\u0119\u017cenia (rozci\u0105gaj\u0105ce lub \u015bciskaj\u0105ce), zmienia si\u0119 oporno\u015b\u0107 elektryczna uk\u0142ad\u00f3w do pomiaru napr\u0119\u017ce\u0144, a zatem wytwarzany jest sygna\u0142 napi\u0119cia, kt\u00f3ry jest proporcjonalny do wagi cia\u0142a mierzonej przez ka\u017cdy czujnik. Wykorzystuj\u0105c sygna\u0142 wej\u015bciowy z czterech takich czujnik\u00f3w, elektroniczny kontroler sumuje informacje i oblicza ci\u0119\u017car cia\u0142a. In\u017cynierowie TI twierdz\u0105, \u017ce najwi\u0119ksz\u0105 zalet\u0105 tego rozwi\u0105zania jest jego niezniszczalno\u015b\u0107 podczas zderze\u0144 o umiarkowanej sile. – Je\u015bli ulegnie si\u0119 niegro\u017anemu wypadkowi, nawet takiemu, kt\u00f3ry nie spowoduje nape\u0142nienia poduszek bezpiecze\u0144stwa, istnieje potrzeba, by system wykrywania pasa\u017cera przetrwa\u0142 – twierdzi Steve Beringhause, dyrektor handlowy TI. <\/p>\n


\n

Odwzorowanie pola typu E firmy Freescale<\/strong> <\/p>\n

\"\"Obw\u00f3d zintegrowany MC33794 firmy Freescale wykorzystuje odwzorowanie obraz\u00f3w pola elektrycznego (pole E) do wykrywania obecno\u015bci pasa\u017cera w fotelu samochodu, a zatem niedopuszczania do nape\u0142niania poduszki bezpiecze\u0144stwa w obecno\u015bci dziecka. System SeatSentry generuje pole elektryczne o niskim nat\u0119\u017ceniu za pomoc\u0105 wielu anten zamontowanych w poszyciu oparcia fotela. Je\u017celi cia\u0142o przewodz\u0105ce znajdzie si\u0119 w polu elektrycznym, system wykryje spadek napi\u0119cia pr\u0105du zmiennego. Przez pod\u0142\u0105czenie sygna\u0142\u00f3w wyj\u015bciowych maksymalnie z 9 czujnik\u00f3w system mo\u017ce wykrywa\u0107 wzrost pasa\u017cer\u00f3w, jak r\u00f3wnie\u017c okre\u015bla\u0107 odleg\u0142o\u015b\u0107 od poduszki bezpiecze\u0144stwa. <\/p>\n


\n

Metoda (firmy Delphi) wyznaczania ci\u0119\u017caru cia\u0142a i okre\u015blania pozycji osoby siedz\u0105cej<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Delphi, jeden z czo\u0142owych dostawc\u00f3w akcesori \u00f3w samochodowych, wykonuje dwa typy czujnik\u00f3w do w\u0142asnych system\u00f3w detekcji. Opracowany w firmie system pierwszej generacji, s\u0142u\u017c\u0105cy do wyznaczania ci\u0119\u017caru cia\u0142a, wykorzystuje czujniki piezoelektryczne, czujniki efektu Halla oraz wype\u0142niony p\u0142ynem p\u0119cherz umieszczony na siedzeniu samochodu. Czujniki dostarczaj\u0105 razem sygna\u0142 wej\u015bciowy dla algorytmu programu zawartego w mikrokontrolerze umieszczonym pod siedzeniem. System drugiej generacji firmy Delphi, s\u0142u\u017c\u0105cy do rozpoznawania obecno\u015bci i okre\u015blania pozycji pasa\u017cera, wykorzystuje czujniki podczerwieni (IR). Poprzez umieszczenie w kabinie pasa\u017cerskiej niewidocznych wsp\u00f3\u0142rz\u0119dnych pomiarowych czujniki IR umo\u017cliwiaj\u0105 systemowi rozpoznawanie, gdy pasa\u017cer nie znajduje si\u0119 na swej pozycji lub gdy na siedzeniu pasa\u017cera umieszczony zosta\u0142 fotelik dla dziecka, zwr\u00f3cony ty\u0142em do kierunku jazdy.<\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Obw\u00f3d zintegrowany MC33794 firmy Freescale wykorzystuje odwzorowanie obraz\u00f3w pola elektrycznego (pole E) do wykrywania obecno\u015bci pasa\u017cera w fotelu samochodu, a zatem niedopuszczania do nape\u0142niania poduszki bezpiecze\u0144stwa w obecno\u015bci dziecka. System SeatSentry generuje pole elektryczne o niskim nat\u0119\u017ceniu za pomoc\u0105 wielu anten zamontowanych w poszyciu oparcia fotela. Je\u017celi cia\u0142o przewodz\u0105ce znajdzie si\u0119 w polu elektrycznym, system wykryje spadek napi\u0119cia pr\u0105du zmiennego. <\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-1174","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1174","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1174"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1174\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1174"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1174"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1174"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}