Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-file-manager/file_folder_manager.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":1088,"date":"2005-06-01T20:59:36","date_gmt":"2005-06-01T20:59:36","guid":{"rendered":"https:\/\/www.designnews.pl\/?p=1088"},"modified":"2008-10-06T22:59:53","modified_gmt":"2008-10-06T22:59:53","slug":"env-kto-bedzie-nastepny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.designnews.pl\/env-kto-bedzie-nastepny\/","title":{"rendered":"ENV* ? kto b\u0119dzie nast\u0119pny?"},"content":{"rendered":"

Pojazd przyjazny \u015brodowisku<\/em><\/p>\n

\nJazdy testowe nowego motocykla, pochodz\u0105cego z brytyjskiej firmy Intelligent Energy pierwszego na \u015bwiecie jedno\u015bladu zasilanego ogniwami wodorowymi, odby\u0142y si\u0119 na… p\u0142ycie lotniska. Do tej pory skonstruowano dwa prototypy, kt\u00f3re nie zosta\u0142y oficjalnie dopuszczone do ruchu na drogach publicznych.<\/p>\n

\nFuturystyczne kszta\u0142ty id\u0105 w parze z futurystyczn\u0105 technologi\u0105, kt\u00f3ra kryje si\u0119 pod os\u0142onami nadwozia ENV. Pierwsze skojarzenie przywodzi na my\u015bl bardziej rower g\u00f3rski ni\u017c pojazd z nap\u0119dem mechanicznym. A wra\u017cenie to pot\u0119guje fakt, \u017ce szumu silnika nie s\u0142ycha\u0107 nawet podczas podr\u00f3\u017cowania z pr\u0119dko\u015bci\u0105 rz\u0119du 100 km\/h.<\/p>\n

\n\"\"Aluminiow\u0105 ram\u0119 (technika lotnicza w s\u0142u\u017cbie jedno\u015blad\u00f3w) pod wzgl\u0119dem masy rzeczywi\u015bcie mo\u017cna por\u00f3wna\u0107 z ramami rower\u00f3w g\u00f3rskich. Osi\u0105g\u00f3w – por\u00f3wnywa\u0107 nie mo\u017cna. Elektryczny silnik po\u0142\u0105czony z bezstopniow\u0105 przek\u0142adni\u0105 zapewnia przyzwoite osi\u0105gi: ze startu zatrzymanego motocykl rozp\u0119dza si\u0119 do 60 km\/h w nieca\u0142e 7 s, by po nast\u0119pnych 5 s przekroczy\u0107 100 km\/h. Nie s\u0105 to mo\u017ce osi\u0105gi na miar\u0119 rycz\u0105cych “przecinak\u00f3w”, ale warto wspomnie\u0107, \u017ce pierwszy rekord pr\u0119dko\u015bci – 101,5 km\/h uzyska\u0142 na pocz\u0105tku ubieg\u0142ego stulecia pojazd z nap\u0119dem elektrycznym.<\/p>\n

\nIntelligent Energy wraz z firm\u0105 projektow\u0105 Seymourpowell potrafi\u0142a stworzy\u0107 funkcjonalny pojazd nap\u0119dzany ogniwami wodorowymi. Jedyna “szkodliwa” emisja, powstaj\u0105ca Pojazd przyjazny \u015brodowisku w wyniku pracy silnika (o mocy 6 kW) to… ob\u0142oczek pary wodnej. Zasi\u0119g pojazdu przekracza nieznacznie 150 km (czas pracy r\u00f3wny oko\u0142o 4 godzinom), a ponowne nape\u0142nienie ogniw zabiera oko\u0142o… 5 min!<\/p>\n

\nZasi\u0119g wyd\u0142u\u017cono dzi\u0119ki temu, \u017ce za ka\u017cdym razem gdy kierowca zmniejsza obroty, silnik przestawiany jest w tryb produkowania energii. Wy\u015bwietlacz umieszczony na os\u0142onie, w miejscu zbiornika paliwa klasycznego motocykla informuje kierowc\u0119, czy silnik pobiera energi\u0119, czy j\u0105 produkuje, a tak\u017ce o stanie na\u0142adowania ogniw… Prototypy nadaj\u0105 si\u0119 do codziennej eksploatacji. Kto b\u0119dzie nast\u0119pny?<\/p>\n

\nMaciej Stanis\u0142awski<\/em><\/p>\n

\nhttp:\/\/www.intelligent-energy.com\/index_article.asp?SecID=15&secondlevel=798<\/a><\/p>\n

\n*Emissions Neutral Vehicle<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jazdy testowe nowego motocykla, pochodz\u0105cego z brytyjskiej firmy Intelligent Energy pierwszego na \u015bwiecie jedno\u015bladu zasilanego ogniwami wodorowymi, odby\u0142y si\u0119 na… p\u0142ycie lotniska. Do tej pory skonstruowano dwa prototypy, kt\u00f3re nie zosta\u0142y oficjalnie dopuszczone do ruchu na drogach publicznych.<\/p>\n

Futurystyczne kszta\u0142ty id\u0105 w parze z futurystyczn\u0105 technologi\u0105, kt\u00f3ra kryje si\u0119 pod os\u0142onami nadwozia ENV. Pierwsze skojarzenie przywodzi na my\u015bl bardziej rower g\u00f3rski ni\u017c pojazd z nap\u0119dem mechanicznym. A wra\u017cenie to pot\u0119guje fakt, \u017ce szumu silnika nie s\u0142ycha\u0107 nawet podczas podr\u00f3\u017cowania z pr\u0119dko\u015bci\u0105 rz\u0119du 100 km\/h.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[157],"class_list":["post-1088","post","type-post","status-publish","format-standard","tag-igus"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1088","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1088"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1088\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1088"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1088"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.designnews.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1088"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}