Samochód sportowy „BURTON Silverwing” wygrywa konkurs SolidWorks 3D Challenge
Ponad 4900 uczniów szkół średnich i studentów wyższych uczelni z ponad 30 krajów uczestniczyło w konkursie projektowym SolidWorks 3D Challenge. W okresie od września 2007 do kwietnia 2008 uczestnicy mieli możliwość wirtualnego projektowania samochodu wyścigowego za pomocą oprogramowania CAD 3D SolidWorks. 75 zgłoszeń projektowych było ocenianych online na stronie internetowej 3D Challenge, połowa z nich była opracowaniami zespołowymi.
Zwycięzcami są reprezentanci Europy. Pierwsza nagroda została przyznana w dwóch kategoriach: szkół średnich i uczelni wyższych. Pierwszą nagrodę w kategorii uczelni wyższych oraz Specjalną Nagrodę Jury zdobył David Loredo, hiszpański student z uczelni EPSIG (Escuela Politécnica Superior de Ingeniería de Gijón) za projekt „BURTON Silverwing“. David przekonał ekspertów z jury jak również odwiedzających stronę internetową 3D Challenge do swojego wymyślnego projektu i wygrał samochód Burton o wartości 15 000 euro oraz voucher wypożyczalni samochodów wart 500 euro. Elie Villain, zdobywca pierwszej nagrody w kategorii szkół średnich jest uczniem francuskiego liceum Lycée Marie Curie w Nogent-Sur-Oise. Zwycięzca zachwycił jury swoim projektem wirtualnego samochodu sportowego „Eyen”.
Druga nagroda, drukarka kolorowa HP Designjet 110 została przyznana polskiemu studentowi Maciejowi Janowskiemu z Politechniki Warszawskiej. Student z holenderskiej Hogeschool Utrecht, Jan-Willem Zuyderduyn, otrzymał za zdobycie trzeciego miejsca monitor HP LP 2465 24” wart 700 euro.
Wszyscy uczestnicy konkursu 3D Challenge po zarejestrowaniu się mieli możliwość pobrania darmowej licencji oprogramowania SolidWorks Student Design Kit 3D CAD do projektowania ich samochodów. Celem było zaprojektowanie w 3D całości nadwozia samochodu dopasowując je do silnika, układu kierowniczego i podwozia, których modele były dostępne do pobrania jako dane w plikach SolidWorks.
Więcej informacji o zwycięzcach i ich wirtualnych modelach samochodów sportowych, które były oceniane w ramach konkursu znajduje się na stronie: