Przyszłość FSO Warszawa w oczach stylistów

    W maju 2004 r. DesignForum, powstałe przy redakcji rocznika AutoRok, zorganizowało wraz z redakcją Automobilisty w Muzeum Techniki w Warszawie kolejne spotkanie poświęcone stylizacji samochodów i ich rysowaniu. Tym razem motywem przewodnim był – ogłoszony na początku roku – konkurs stylizacyjny „Sen o Warszawie”, polegający na stworzeniu współczesnej wizji tego samochodu. Partnerami organizacyjnymi i medialnymi zostały: Muzeum Techniki, portal lnteria.pl, Klub Pracowników i Przyjaciół FSO, Daewoo-FSO oraz Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Na konkurs wpłynęło 1169 prac o

    141 osób. Jurorami konkursu byli: Tomasz Jara – stylista Forda, Tadeusz Jelec – stylista Jaguara, Justyn Norek – stylista ośrodka IDEA, Zbigniew Maurer – stylista Centra Stile Alfa Romeo i profesor Cezary Nawrót – projektant m.in. nadwozia samochodu Syrena Sport, nazywanego „najpiękniejszym pojazdem zza żelaznej kurtyny”. Każdy juror wybrał własnego zwycięzcę.

    Choć pierwotnie nie zakładano wyłonienia jednego zwycięzcy, zbieżność wyników poszczególnych jurorów wyraźnie wskazała, że najwyżej oceniona została praca Kamila Łabanowicza z Katowic.

    W DesignForum 2004 udział wzięło ok. 100 osób, w tym rysownicy, dziennikarze, dyrektor Muzeum Techniki Jerzy Jasiuk, dyrekcja Daewoo-FSO z prezesem Januszem Woźniakiem, członkiem zarządu Wojciechem Krupnikiem, dyrektorem Zbigniewem Szczepanikiem i dyrektor Krystyną Danilczyk, osoby kiedyś związane z FSO, w tym dyrektor FSO Edward Pietrzak, dyrektor OBRSO Włodzimierz Sel i inż. Wiesław Wiatrak, oraz „gość specjalny” – Tomasz Jara z ośrodka Ford Design w Merkenich, który poprowadził Akademię Design. Całe spotkanie prowadzili Jerzy Metelski z Marketing Europa i Wojciech Sierpowski.

    Ilustracje: DesignForum

    www.designforum.pl