Kędzierzyńska odlewnia magnezu EUROMAG uruchamia produkcje komponentów instalowanych we francuskiej kolei TGV. Odlewy magnezowe posłużą firmie Compin do przygotowania nowego wystroju wnętrz superszybkich pociągów. Kontrakt zakłada produkcję 20 000 części rocznie. W tej chwili przygotowywane jest narzędzie i forma odlewu. Pierwszym detalem wnętrza TGV produkowanym w EUROMAG będzie podłokietnik. W przypadku sprawdzenia się przy tym elemencie, prawdopodobne jest rozszerzenie współpracy o kolejne części.
Produkcja dla firmy Compin to kolejne zamówienie realizowane przez odlewnię. Wcześniej na współpracę z EUROMAG zdecydowali się tacy giganci jak DELPHI – największy producent części samochodowych na świecie czy Makita – japoński producent profesjonalnych elektronarzędzi. Kędzierzyńska firma wykorzystująca technologię gorąco-komorową to obecnie najnowocześniejsza odlewnia tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. Metoda odlewu wykorzystywana przez EUROMAG pozwala zredukować koszty procesu produkcji.
W najbliższym czasie EUROMAG nie powinien narzekać na brak pracy. Magnez staje się coraz bardziej popularny. Wartość rynku komponentów wykonanych z tego metalu rośnie w tempie ok. 15 – 20 % rocznie. Ponadto, na rynku oczekuje się przyśpieszenia tempa wzrostu spowodowanego dynamicznym rozwojem technologii odlewania. Duży wpływ na koniunkturę rynkową ma także coraz szersze zastosowanie komponentów magnezowych w różnych sektorach gospodarki. Rynkiem o największym potencjale rozwoju i wzrostu jest rynek motoryzacyjny, który obecnie odpowiada za około 80% globalnego popytu na odlewy magnezowe.
Więcej informacji na stronie: www.euromag.pl.