Nowy, opracowany przez koncern Delphi Czujnik Akumulatora IVT pomaga zapewnić optymalne działanie akumulatora i poprawia integralność stale rozwijających się systemów elektroniki pojazdowej znajdujących się w samochodzie, jednocześnie gwarantując wystarczającą ilość energii potrzebnej do uruchomienia silnika.
Czujnik Akumulatora IVT precyzyjnie mierzy prąd, napięcie i temperaturę, trzy parametry, które są kluczowe dla określenia stanu technicznego akumulatora. Jeśli czujnik ten zostanie zintegrowany z innymi zespołami w samochodzie, z którymi stworzy element aktywnego zespołu zarządzania akumulatorem, może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, przedłużenia żywotności akumulatora oraz zoptymalizowania rozmiarów akumulatora i alternatora, co pozwoli na dalszą optymalizację systemu elektrycznego/elektronicznego.
Większość samochodowych układów elektrycznych nie mierzy prądu akumulatora. W wielu brakuje precyzji, dokładności i zakresu działania, jaki zapewnia Czujnik Akumulatora IVT. Precyzyjne obliczenie stanu naładowania akumulatora (SOC), tak aby zapewnić jego optymalne działanie stało się obecnie koniecznością, ponieważ coraz więcej systemów elektronicznych jest integrowanych w pojazdach, co zmusza akumulator i alternator do coraz większego wysiłku.
Przedwczesne zużycie akumulatora jest zwykle wynikiem występujących cyklów całkowitego rozładowania lub przeładowania urządzenia.
Ponieważ opracowany przez Delphi Czujnik Akumulatora IVT stale aktualizuje stopień naładowania akumulatora (SOC) i jego stan techniczny (SOH), zapotrzebowanie pojazdu na prąd może być monitorowane w taki sposób, że ilość generowanej i magazynowanej energii elektrycznej jest dostosowana do potrzeb.
Nowoopracowany Czujnik Akumulatora IVT redukuje konieczność magazynowania nadmiernej ilości energii, stwarzając możliwość instalowania w samochodach mniejszych akumulatorów i alternatorów. Czujnik zapewnia również stałe funkcjonowanie elementów krytycznych ze względów bezpieczeństwa, zapewnia minimalną dopuszczalną rezerwę zasilania dla procesu startu silnika i przedłuża żywotność żarników żarówek, umożliwiając im w okresie korzystania z samochodu działanie przy średnio niższym i stałym napięciu.
Dla celów przekazywania informacji diagnostycznych, Czujnik IVT jest wyposażony w interfejs LIN lub sieci CAN.
Czujnik Akumulatora IVT jest zwykle umieszczany na ujemnym biegunie akumulatora, ale może być również montowany np. w skrzynce przed skrzynką bezpieczników na akumulatorze.
Polscy inżynierowie z Centrum Technicznego Delphi w Krakowie zajmowali się w ramach tego projektu tworzeniem oprogramowania czujnika i testowaniem algorytmów, a także przygotowaniem koncepcji jego mechanicznej zabudowy i montażu w samochodzie.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie http://www.delphi.com