Ilość tekstów na temat Boeinga 787 Dreamliner przewidziana do publikacji w tym wydaniu naszego magazynu najlepiej pokazuje, w jaki sposób Boeing rewolucjonizuje nie tylko branżę wielkich samolotów pasażerskich, ale także sposób, w jaki wymyśla się, projektuje i buduje skomplikowane urządzenia mechaniczne. Rzeczywiście, nasze opowieści skupiają się na zaletach 787: spokojniejszym locie, większym komforcie i zmniejszonym o 20% zużyciu paliwa. Ale to, jak Boeing zaprojektował samolot i jak będzie go produkował w dużych ilościach, na nowo określa sposób, w jaki skomplikowane maszyny, takie jak 787, będą powstawać zarówno teraz, jak i w przyszłości.
787 jest prawdziwie globalnym projektem, wyraźnie powiązanym z polityką sprzedaży samolotów na skalę międzynarodową w warunkach ostrej konkurencji ze strony Airbusa i, oczywiście, innych firm. W przeciwieństwie do Airbusa Boeing jest korporacją, która nie otrzymuje dotacji, ale firma ta nie wpada w samouwielbienie z powodu tego, że 787 jest najbardziej udanym, wielkim, nowym samolotem pasażerskim, na który, według najnowszych danych, złożono już 544 zamówienia.
– Airbus ma swoje problemy tak samo, jak my mieliśmy swoje wyzwania w przeszłości. Będą w tej branży razem z nami przez wiele lat, ale my pozostajemy skoncentrowani na naszych wyrobach i pozwalamy im martwić się o ich własne – mówi Tom Cogan, główny inżynier ds. projektu 787. Inżynierowie i kierownicy Boeinga z całą pewnością odetchną, gdy pierwszy egzemplarz wzbije się w powietrze.
Jeśli są Państwo zainteresowani informacjami „z pierwszej ręki”, zapoznaniem się z wywiadami z inżynierami Boeinga – odwiedźcie stronę http://www.designnews.com/info/CA6440245.html; umieszczono tam zarówno materiały audio, jak i filmy – symulacje dostarczone przez firmę Boeing.
Zdjęcia również. Mamy szczerą nadzieję, że informacje te zainspirują Państwa i okażą się ciekawe, pożyteczne i zabawne. Boeing zapewnił redakcji Design News (USA) niewiarygodnie szeroki dostęp do swoich czołowych inżynierów.
Ten przygotowywany od trzech miesięcy, jedyny w swoim rodzaju pakiet Design News obejmuje wszystkie ważniejsze tematy, o których piszemy: sterowanie ruchem, elektronikę, materiały i połączenia, narzędzia motoryzacyjne i projektowe.
W tym numerze część I, w następnym: dokończenie tematu. Redakcja Design News Polska |
Autor: TEKST: JOHN DODGE ILUSTRACJE: BOEING