Air Products, firma zajmująca się zastosowaniem wodoru jako paliwa, rozpocznie w Defense Logistics Agency dwuletni program demonstracyjny wykorzystujący napędzane wodorem wózki widłowe.
W ramach programu stworzona zostanie infrastruktura wewnętrznej stacji paliwowej do zaopatrywania w paliwo 20 napędzanych wodorem wózków widłowych, celem umożliwienia im codziennej pracy w magazynie Defense Distribution Susquehanna Pennsylvania (DDSP).
Air Products współpracuje z firmą General Hydrogen – celem współpracy jest modernizacja wózków akumulatorowych poprzez wyposażenie ich w pakiety ogniw paliwowych i budowa stacji do tankowania.
Stacja paliw napełniania wodorem firmy Air Power
Pracownicy DDSP będą wykorzystywać w codziennej pracy napędzane ogniwami paliwowymi wózki równolegle z wózkami akumulatorowymi. DDSP będzie zbierać dane w celu porównania kosztów i charakterystyk operacyjnych. Dane te zostaną wykorzystane do wspierania prac rozwojowych i komercjalizacji technologii wodorowych ogniw paliwowych dla celów Ministerstwa Obrony.
Napędzane wodorem wózki widłowe trzeba tankować raz lub dwa razy dziennie. Proces ten trwa zazwyczaj mniej niż pięć minut. Dla porównania wózki akumulatorowe trzeba wyłączać z eksploatacji co cztery do sześciu godzin celem wymiany akumulatorów lub naładowania ich. – Uważamy, że program pokaże, iż napędzane wodorem wózki widłowe poprawiają wydajności podczas aktywnych prac magazynowych, przynosząc jednocześnie korzyści natury ekonomicznej i są przyjazne dla środowiska naturalnego – mówi Tom Joseph, kierownik ds. rozwoju działalności w dziedzinie wodorowych systemów energetycznych w firmie Air Products.