Platforma 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes ma już 10 000 użytkowników w Renault

    Rozwiązanie przemysłowe nazwane “Target Zero Defect” wspiera przemysłowe partnerstwa firmy oraz rozwój programu “New Generation Vehicle” (“pojazd nowej generacji”).

    Firma Dassault Systèmes, 3DEXPERIENCE Company, światowy lider w dziedzinie oprogramowania projektowego 3D oraz rozwiązań 3D Digital Mock Up i oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu (PLM), ogłosiła, że liczba użytkowników jej platformy 3DEXPERIENCE przekroczyła dziesięć tysięcy w Grupie Renault. Globalny producent trzech milionów pojazdów rocznie docenił platformę za nowy, niezawodny proces rozwoju produktu, który Renault zastosowało we wszystkich swoich lokalizacjach i we wszystkich markach – Renault, Dacia i Renault Samsung Motors.

    To przełomowy moment dla programu “NewPDM” grupy Renault opartego na platformie 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes. Program dąży do przekształcenia pionów inżynieryjnych grupy, tak aby działały globalnie i zespołowo oraz umożliwiły opracowywanie produktów na zasadzie “right the first time” – czyli “skutecznie przy pierwszej próbie”.  Aby to osiągnąć, Grupa Renault skorzystała z aplikacji projektowych i symulacyjnych stworzonych przez Dassault Systèmes we wszystkich swoich ośrodkach inżynieryjnych na całym świecie, dzięki czemu zespoły projektowe mogły w czasie rzeczywistym wspólnie pracować na jednej, zintegrowanej platformie począwszy od koncepcji produktu aż po produkcję.  Aplikacje te stanowią obecnie filar rozwiązań przemysłowych stworzonych przez Dassault Systèmes i nazwanych “Target Zero Defect” (“cel: zero defektów”).

    “NewPDM” grupy Renault (Courtesy of Renault)

    “Target Zero Defect” opiera się na platformie 3DEXPERIENCE. Rozwiązanie zapewnia skuteczne zaprojektowanie pojazdu za pierwszym razem dzięki zoptymalizowanym, kompleksowym procesom rozwojowym produktu. Jednoczesna i zespołowa praca nad produktem i procesami przyśpiesza oraz usprawnia walidację na wczesnych etapach oraz tworzenie innowacji, które urzeczywistniają nową generację transportu i mobilności dzięki łączności, pojazdom autonomicznym oraz zerowym emisjom.

    „Nasz program “NewPDM” jest kluczowym czynnikiem, dzięki któremu Grupa Renault gwałtownie przyśpieszy w wymiarze technologii cyfrowych. Ta wielka biznesowa transformacja napędzana możliwościami Dassault Systèmes świadczy o ewidentnym przełomie w możliwościach rozwoju naszych trzech marek, tj. Renault, Dacia oraz Renault Samsung Motors. Daje nam to namacalne korzyści w fazie cyfrowej naszych projektów i jeszcze więcej w fazie fizycznej” – powiedział Gaspar Gascon Abellan, Wiceprezes Zarządu ds. Inżynierii Grupy Renault. „Dzięki projektowi “NewPDM” będziemy mogli już niedługo zapewnić niewyobrażalnie wysoką jakość naszych produktów i zaprezentować solidne, innowacyjne koncepcje naszym klientom. Ponad 10000 użytkowników jest obecnie połączonych w niespotykanej, konfigurowalnej strukturze, w zespołowym środowisku działając w ramach naszej globalnej organizacji inżynieryjnej we Francji, Rumunii, Indiach, Korei, Brazylii, Hiszpanii i Rosji.”

    “NewPDM” grupy Renault (Courtesy of Renault)

    „Grupa Renault wdrożyła platformę 3DEXPERIENCE i jest ona stosowana na całym świecie przez tysiące użytkowników i w wielu obszarach, takich jak proces produkcyjny, demonstrowanie skalowalności platformy oraz rozwiązania przemysłowe” – powiedział Olivier Sappin, Wiceprezes, Przemysł Mobilny i Transportowy, Dassault Systèmes.  “Nowe technologie dla pojazdów wymagają procesów rozwoju o rosnącym poziomie skomplikowania. Platforma 3DEXPERIENCE pomaga globalnym producentom takim jak Grupa Renault zmniejszać ryzyko i koszty związane z tworzeniem nowych produktów.” 

    Więcej informacji o rozwiązaniach przemysłowych Dassault Systèmes dla transportu i mobilności znajduje się na stronie http://www.3ds.com/industries/transportation-mobility/

    Źródło: Dassault Systèmes