Nissan Motor zaprezentował nowy samochód koncepcyjny o nazwie „EA2”, wyposażony w technologię X-by-Wire.
Technologia X-by-Wire polega na zastosowaniu okablowania i impulsów elektrycznych zamiast mechanicznych połączeń do sterowania najważniejszymi układami, w tym kierowniczym, hamulcowym i przeniesienia napędu. Takie rozwiązanie eliminuje wiele ograniczeń w zakresie integracji systemów działających w pojeździe, zapewniając większą elastyczność pod względem wykorzystania przestrzeni. EA2 oparty jest na crossoverze Murano pierwszej generacji.
X-by-Wire przyczynia się także do zmniejszenia masy pojazdu, co przekłada się na poprawę osiągów, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.
Podstawowe informacje o technologii X-by- Wire w EA2:
Elektroniczny układ kierowniczy i hamulcowy:
Elektroniczny układ hamulcowy umożliwia skrócenie skoku pedału hamulca i zwiększenie ilości miejsca w środku dzięki zastąpieniu wspomagania, cięgien i układu hydraulicznego połączeniami elektrycznymi.
Zastosowanie elektronicznego układu kierowniczego i hamulcowego pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza pojazdu do 2600 mm, czyli o 110 w porównaniu z tradycyjnym modelem.
Elektroniczny układ zmiany biegów:
Elektroniczny układ sterowania skrzynią biegów umożliwia zastosowanie ruchomej konsoli centralnej, ułatwiającej przemieszczanie się między fotelami kierowcy i pasażera.