Producenci samochodów twierdzą, że plany wypuszczenia Chevy Volt na rynek w roku 2010 są nadal aktualne
Technologia, której firma General Motors nadała najwyższy priorytet, trafiła w kwietniu na „poligon”, gdy inżynierowie testowali akumulatory litowo-jonowe, celem ich zastosowania w Chevy Volt.
Jak twierdzi Rob Peterson, rzecznik prasowy GM, mierzący ponad 1,8 m długości i ważący ponad 170 kG zespół akumulatorów w kształcie litery T umieszczono w pojeździe projektowo-rozwojowym, znanym jako „muł”. Inżynierowie testowali muła w warunkach laboratoryjnych, a następnie wynieśli go na zewnątrz, na należący do firmy „poligon doświadczalny”: Milford Proving Grounds.
Wiadomość ta uważana jest za duży krok naprzód w realizowanym przez GM programie produkcji pojazdu o napędzie hybrydowym. Testy sugerują, że oficjalne wypuszczenie pojazdu na rynek odbędzie się zgodnie z planem, tzn. w roku 2010.
Wiadomość, że akumulator znalazł się wewnątrz muła, jest przez wiele osób postrzegana jako poważny kamień milowy – dodaje Peterson.
Nowy akumulator zaprojektowano tak, by dawał Voltowi zasięg do 65 km przy zasilaniu wyłącznie z akumulatorów. Volt, znany jako “hybryda elektryczna” (“plug-in hybrid”), będzie wykorzystywał akumulatory do zasilania silników elektrycznych napędzających przednie koła. GM poinformowała, że Volt będzie wykorzystywać zestaw silnik-generator do ładowania akumulatorów litowo-jonowych po przejechaniu początkowych 65 km.
Akumulator litowo-jonowy uznawany jest za akumulator preferowany, jeśli chodzi o zastosowanie w nadchodzącej generacji hybryd elektrycznych, ponieważ ma większą pojemność energetyczną niż akumulatory ołowiowo-kwasowe lub akumulatory innego typu.
GM rozpoczęła w kwietniu testy zespołów akumulatorów litowo-jonowych do Chevy Volt, mając nadzieję, że uda się dotrzymać terminu i wprowadzić pojazd na rynek w roku 2010.
Jednak nadal trzeba włożyć sporo pracy w dopracowanie tej technologii, głównie jeśli chodzi o niezawodność, trwałość i koszty. Aby przeprowadzić niezbędne testy, inżynierowie GM umieścili zespół akumulatorów na pokładzie muła, czyli starego Chevy Malibu z wyciętym otworem w podłodze.
GM testuje akumulatory litowo-jonowe Producenci samochodów twierdzą, że plany wypuszczenia Chevy Volt na rynek w roku 2010 są nadal aktualne Przedstawiony przez firmę KUKA robot Titan stanowił najważniejszy element motoryzacyjnego gniazda montażowego zdolnego do podniesienia całego nadwozia samochodu i zainstalowania do niego kół. GM rozpoczęła w kwietniu testy zespołów akumulatorów litowo-jonowych do Chevy Volt, mając nadzieję, że uda się dotrzymać terminu i wprowadzić pojazd na rynek w roku 2010. mulatorów na pokładzie muła, czyli starego Chevy Malibu z wyciętym otworem w podłodze.
GM informuje, że na „poligonie” przetestowane zostaną dwa typy zespołów akumulatorów: wersja litowo-jonowa produkcji Continental Automotive Systems i A123 Systems oraz inna wersja, opracowana przez Compact Power i LG Chem. Ogniwo A123 wykorzystuje katodę “nanofosforanową”, podczas gdy ogniwo LG Chem właściwości spinelu manganowego.
W przypadku obu wersji inżynierowie GM twierdzą, że ich największym zmartwieniem jest brak doświadczenia z technologią. Aby termin premiery został dotrzymany, pakiety akumulatorów muszą być gotowe w tym roku.